۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷
کد خبر: 81777961
T T
۰ نفر
تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني در زنجان متناسب با استانداردها نيست

زنجان - ايرنا - مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان گفت: تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني در شهر زنجان متناسب با استانداردهاي تعريف شده نيست.

علي محمدي روز سه شنبه به مناسبت روز ملي آتش نشاني و ايمني در حاشيه رژه خودرويي سازمان آتش نشاني استان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه هم اكنون شش ايستگاه فعال آتش نشاني در شهر زنجان وجود دارد، افزود: بر اساس استانداردها حداقل بايد هشت ايستگاه آتش نشاني در اين شهر براي خدمات رساني مطلوب وجود داشته باشد كه اين مهم برقرار نيست.
وي اظهار كرد: سازمان آتش نشاني به عنوان مركز استان در شهر زنجان با تمامي كاستي ها و مشكلات به بخش و حومه خدمات لازم را ارايه مي كند.
محمدي با بيان اينكه براي ارتقا خدمات رساني اين سازمان دو زمين در محور دلجويي و گلشهر كاظميه شهر زنجان جهت احداث ايستگاه آتش نشاني پيش بيني شده است، بيان كرد: ايجاد اين ايستگاه ها در گرو پشتيباني و تخصيص اعتبارات لازم است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان چالش پيش روي اين سازمان را كمبود منابع براي پيشبرد فعاليت هاي تدوين شده اعلام كرد و گفت: مناطق مختلف شهري زنجان روز به روز در حال توسعه و گسترش بوده و كه اين مهم نيز تنوع خدمات سازمان را در مقايسه با گذشته به مراتب افزايش داده است.
وي اظهار كرد: برخي ماموريت ها در گذشته چندان قابل توجه نبود كه امروزه هم به لحاظ تعداد و هم تنوع افزايش يافته است و در اين ميان تطبيق امكانات مورد نياز سازمان از قبيل تجهيزات مورد نياز آن متناسب با رشد و توسعه امري لازم و ضروري است.
محمدي بيان كرد: براي تامين امكانات مورد نياز، مسوولان و متوليان امر بايد همه جانبه واحدهاي آتش نشاني مستقر در سطح اين استان را كمك و ياري دهند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان همچنين ترويج فرهنگ ايمني را در امداد رساني آتش نشانان امري مهم عنوان كرد و گفت: مردم بايد هنگام بروز حوادث و سوانح مشاركت بيشتري داشته باشند چرا كه در همه كشورهاي پيشرفته فلسفه ايمني امري مهم و ارزشمند تلقي مي شود.
وي يادآوري كرد: رسانه هاي جمعي سهم بسزايي در انتقال آگاهي و اطلاع رساني اين فرهنگ بر عهده دارند.
محمدي نامگذاري هفتم مهر به روز آتش نشاني و ايمني را بهترين روز براي آشنايي و شناخت مردم با وظايف و اهداف سازمان آتش نشاني عنوان كرد و گفت: آتش نشانان اين سازمان مستقر در ايستگاه هاي آتش نشاني طي شبانه روز درصدد ارايه خدمات رساني مناسب به سانحه ديدگان هستند.
به گفته وي همزمان با اين روز برنامه هاي متعدد و متنوعي براي آتش نشانان زحمتكش استان در نظر گرفته شده است.
محمدي حضور كارشناسان در سطح مدارس براي آشنايي دانش آموزان با فعاليت هاي آتش نشانان ، رژه خودرويي اين سازمان در سطح معابر، برگزاري جشن و همراه با تجليل از مقام آتش نشانان را از ديگر برنامه هاي اين روز اعلام كرد.

** خودروهاي جديد آتش نشاني خريداري مي شود
معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان نيز در گفت گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه اين سازمان كمبودهايي به لحاظ تامين تجهيزات مورد نياز دارد، ادامه داد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته به زودي چند دستگاه خودروي سنگين، نيمه سنگين و سبك براي اين سازمان خريداري خواهد شد.
محمدمهدي عسگري افزود: هم اكنون در ايستگاه هاي آتش نشاني شهر زنجان 25 دستگاه ماشين آلات عمليات سبك و سنگين خدمات رساني مي كند.
وي يادآوري كرد: اين سازمان 100 آتش نشان و پرسنل دارد كه به نسبت كم است و درصدد تامين نيروي انساني مورد نياز هستيم.
عسگري افزود: اين سازمان تلاش دارد با ارايه آموزش هاي لازم تجارب و كيفي سازي خدمات را در آتش نشانان جوان بيش از گذشته ارتقا دهد.
معاون عمليات سازمان اتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان در ارتباط با به كار گيري آتش نشانان زن در هنگام اطفاء حريق و بروز حوادث و سوانح ادامه داد: اين موضوع و اقداماتي در اين خصوص از سوي انجام نشده و اين در حالي است كه حضور آتش نشانان زن در انجام ماموريت ها بسيار مهم تلقي مي شود.
وي ابراز كرد: آتش نشاني از جمله سازمان هايي است كه تحت نظر شهرداري ها فعاليت داشته و در بحث عمليات امداد و نجات، اطفا حريق و مسايل امدادي خدمات رساني مي كنند.
وي اظهار كرد: شماره تلفن 125 سازمان آتش نشاني است كه از شهروندان درخواست مي شود هنگام سانحه با اين شماره تماس بگيرند و در اين ميان گزارش هاي اعلام شده بيانگر آن است كه سانحه ديدگان براي امداد رساني به شماره هاي ديگري زنگ مي زنند كه خدمات رساني را با تاخير مواجه مي كند.
هفتم مهر با هدف پاسداشت خدمات بي شائبه آتش نشانان روز ملي' آتش نشاني و ايمني 'نامگذاري شده است.
6085/7320