۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81781295
T T
۰ نفر
غدير امتداد نبوت، ظهور ولايت و محور وحدت است

قم - ايرنا- عضو شوراي تخصصي حوزوي شوراي عالي انقلابي فرهنگي گفت: غدير امتداد نبوت، ظهور ولايت، محور وحدت، اقامه كننده تمدن الهي و تمام كننده راه ناتمامي بود كه پيامبر اكرم (ص) در 10 سال حكومت نبوي ايجاد كردند و هيچ كجاي غدير نشان از اختلاف نيست.

دكتر ابراهيم نيك منش روز پنجشنبه درگفت و گو با ايرنا افزود:نظام ولايت و تولي چه در جامعه ايماني و الحادي، چه درجامعه نور و نار، چه در تمدن حق و باطل، محور وحدت، انسجام، آبادي و عمران است، بنابراين غدير نماد وحدت و يكپارچگي جامعه اسلامي است.
وي تاكيد كرد: ما بايد نعمت بزرگ غدير را پاس بداريم و حتي كساني كه در بحث عدل و امامت با ما زاويه فكري دارند بايد شاكر اين نعمت الهي باشند تا دست در دست هم بتوانيم آرمان هاي بزرگ اسلامي را محقق كنيم.
نيك منش خاطرنشان كرد: غدير محور وحدت و انسجام اسلامي بعد از رحلت حضرت رسول و عاملي براي عدم هرج و مرج جامعه بود و اين محوريت اگر حفظ مي شد امروز شاهد اين اتفاقات نبوديم.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: غدير به عنوان ظهور ولايت و محور وحدت و انسجام اسلامي است و اين حرف گزافي است كه مي گويند رمز تفرقه امت اسلامي، غدير بود و كساني اين ادعا را دارند كه محور انسجام امت را نفسانيات، شهوات و نظرات شخصي و گروهي مي دانند.
نيك منش يادآورشد: در آيات، حديث و روايات حتي روايات اهل سنت مساله غدير و وحدت بودن آن اثبات شده است ولي متاسفانه به خاطر انحراف از صدر اسلام، مشكلاتي ايحاد شد.
وي با اشاره به نقش ولايت و ولي در انسجام جامعه اسلامي گفت: دين و ولايت كه چهره دين است چه ولي فقيه يا ولي معصوم، اعم از دوران غيبت يا دوران معصوم، محور وحدت هستند، زماني كه شاه قرار بود سرنگون شود در مرحله اي گفت اگر من بروم ، ايران تكه تكه مي شود ولي غافل از اينكه ولايت خود عامل وحدت بود.
نيك منش خاطرنشان كرد: دين و ولايت عامل وحدت و انسجام مذاهب، اقوام و طوائف در همه زمانها و مكان هاست اگر دين و ولي فقيه عادل را امروز از ايران بگيريم قطعا كشور دچار فروپاشي و هرج مرج خواهدشد و اين نقش غدير و ولايت است. ك/3
7401/ 6133/1042
۰ نفر