بايد به بافت هاي فرسوده شهري در مازندران توجه اساسي شود

ساري - ايرنا - معاون فني و نظارت شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهر كشور گفت : بايد به بافت هاي فرسوده شهري در مازندران توجه اساسي شود.

اميرعباس افتخاري روز پنجشنبه در نشست مسئولين شهرداري هاي استان مازندران با قدرداني از تلاش هاي مسئولين امر در جهت نوسازي و احيا بافتهاي فرسوده افزود : باتوجه به اينكه در بافتهاي فرسوده شهري در اين استان ، جمعيت قابل توجهي سكونت دارند مي طلبد تا نگاه ويژه و اساسي به اين محدوده ها شود تا از اين طريق در مواقع بحران و حوادث غير مترقبه بتوان جلوي بسياري از صدمات و تلفات و مسايلي از اين دست را گرفت.
وي در ادامه هدف از اين نشست را بررسي دقيق از شرايط موجود ، مشكلات و معضلات بافتهاي فرسوده در استان عنوان و اظهار داشت: شهرداري ها و نهادهاي مرتبط در اين خصوص مي توانند با همدلي و تعامل با دستگاه هاي اجرايي همچون راه و شهرسازي وشركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري نقش بسيار ارزنده اي در جهت تقويت و نوسازي اين محدوده ها داشته باشند.
افتخاري به نقش ساكنين و مردم اشاره و تصريح نمود : آموزش صحيح و آشناسازي مردم از خطرات و مشكلات در اين محدوده ها و همچنين ارائه خدمات مطلوب و تسهيلات ويژه به آنان مي تواند ما را براي رسيدن به اهداف عاليه كمك نمايد.
حيدر نوروزي مديركل راه و شهرسازي مازندران نيز در اين نشست عنوان نمود : مازندران بالغ بر چهار هزار هكتار بافت فرسوده دارد كه به ترتيب ساري، بابل، آمل و قائم‌شهر بيشترين بافت هاي فرسوده استان را دارند.
مديركل راه و شهرسازي مازندران در ادامه افزود: مازندران بالغ بر يك هزار و 200 هكتار سكونت‌گاه غيررسمي دارد كه به ترتيب بيشترين سكونت‌گاه غيررسمي در شهرهاي قائم‌شهر، بابل، آمل، ساري و نكا قرار دارند.
نوروزي خاطر نشان ساخت : در زمينه تسهيلات بافت فرسوده در سال 94 تا به امروز بالغ بر يك هزار و 300 واحد متقاضيان بافت فرسوده به بانكهاي عامل معرفي شدند.
گفتني است در نشست مذكور مدير عامل شركت عمران ومسكن سازان مازندران ، رئيس اداره عمران و بهسازي شهري راه و شهرسازي استان و نمايندگاني از شهرداري هاي شهرهاي مازندران حضور داشتند. ك/1
6097