۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱:۱۶
کد خبر: 81781672
T T
۰ نفر
اتحاد اقوام در خوزستان نمونه است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: اتحادی كه بین اقوام در این استان وجود دارد نمونه و درس بزرگی برای كل كشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری پنجشنبه شب در آیین طرح ضیافت علوی به منظور اطعام 14 هزار نفر در اهواز افزود: اطعام در عید غدیر، عشق مردم خوزستان از بین طوایف مختلف به امیرالمومنین(ع) را می رساند كه این امور خیر را با اتحاد و كمك همدیگر انجام می دهند.
وی اضافه كرد: مردم خوزستان برادرانه و صمیمانه دست به دست هم داده و كارهای بزرگ را به سرانجام می رسانند.
آیت الله موسوی جزایری از دست اندركاران این طرح، خیران و آشپزها تقدیر كرد و ادامه داد: این كار به عشق امیرالمومنین(ع) انجام شده و یكی از مستحبات در روز عید غدیر اطعام مومنان است.
وی همچنین با اشاره به فاجعه منا توطئه های آل سعود را عامل اصلی این فاجعه دانست و آن را به خانواده های جان باختگان تسلیت گفت.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: اهمیت غدیر فوق العاده زیاد بوده و فرهنگ آن در جامعه نهادینه شده است.
آیت الله محسن حیدری افزود: همانگونه كه در ایام فاطمه و عاشورا فرهنگ اطعام نهادینه شده این امر در عید غدیر هم نهادینه شده و در حسینیه ها، مساجد، محلات و روستاها اجرا می شود.
وی اضافه كرد: عید غدیر آداب بسیاری دارد و طبق نص صریح پیامبر اكرم(ص) در مقایسه با اعیاد فطر، قربان و جمعه عید غدیر بالاتر است چرا كه از اصول دین بوده و بقیه اعیاد به فروع دین مربوط می شود.
آیت الله حیدری گفت: راه اندازی ایستگاه های صلواتی و جشن ها در چارچوب نمادهای شیعه بوده و شیعیان باید نسبت به این نمادها اهمیت داده و مشاركت كرده و خیران پشتیبانی كنند.
وی همچنین با بیان این كه فاجعه منا سایه ای از غم را بر سر ما انداخته است این فاجعه را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و نیز خانواده های جان باختگان حادثه و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم تسلیت گفت.
طرح ضیافت علوی به منظور اطعام 14هزار نفر از مردم اهواز پنجشنبه شب با پخت غذا در منطقه كوی مدنیان این شهر آغاز شده و قرار است غذاها پس از طبخ روز جمعه و همزمان با عید غدیر در بین مردم توزیع شود.
سه هزار وعده غذایی هم اضافه بر این 14هزار وعده برای توزیع در بین محرومان، بیمارستان ها و مناطق محروم اهواز آماده خواهد شد.
از این تعداد قرار است روز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) 10هزار وعده غذایی بین نمازگزاران توزیع شود.
برای پخت غذاها 130دیگ مهیا شده است.
/ 3404/ 6084
۰ نفر