۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۳:۳۶
کد خبر: 81783934
T T
۰ نفر
جهاد اسلامی مسوولیت عملیات حمله به صهیونیست ها را برعهده گرفت

تهران - ایرنا - جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسوولیت حمله جوان فلسطینی به شهرك نشین های صهیونیست را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی 'معا' از بیت لحم، داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی گفت: تمام نیروهای جهاد اسلامی در كرانه باختری و قدس تصمیم دارند به جنایت های شهرك نشین های صهیونیست پاسخ دهند.
وی افزود: این جنبش در بسیاری از مناسبت ها همه ملت فلسطین و بویژه نیروهای خود را به خیزش عمومی و پاسخ به جنایت های صهیونیست ها دعوت كرده است و آخرین نمونه آن نیز در پیام رمضان عبدالله دبیركل جهاد اسلامی به خانواده 'الدوابشه' آمده است.
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود اعلام كرد كه شهید 'مهند الحلبی'عامل اجرای عملیات قهرمانانه شنبه شب در قدس، متولد 1995 و دانشجوی سال دوم رشته حقوق، فعال دانشجویی و فرزند نخست خانواده خود بود.
در حمله شنبه شب یك جوان فلسطینی به شهرك نشینان مسلح، دو خاخام صهیونیست كشته و سه شهرك نشین دیگر زخمی شدند.
به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه اسراییلی 'روترنت' دوخاخام كشته شده در این عملیات 'اهارون بنیتا' 24 ساله، عضو ارتش رژیم صهیونیستی و ساكن شهرك ' بیتارعیلیت' و دیگری 'نحامیه لفی'41 ساله و یكی از برجسته ترین خاخام های گروه تندرو 'عتیرت كوهنیم' شهر قدس بود.
به گزارش پایگاه اخبارفلسطین، شهید مهند الحلبی عامل این عملیات 24 ساعت پیش از حمله به صهیونیست ها در صفحه فیسبوك خود نوشته بود: به عقیده من انتفاضه سوم آغازشده است، اهانت به مسجد الاقصی اهانت به مقدسات ما و محل معراج پیامبر ماست، اهانت به زنان در مسجد الاقصی اهانت به مادران و خواهران ماست، گمان نمی كنم كه ملت ما ذلت را بپذیرد.
جنبش حماس نیز با تبریك این عملیات، آن را پاسخ طبیعی به جنایت های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و جنایت های شهرك نشینان در حق ملت فلسطین دانست.
سامی ابوزهری سخنگوی حماس دراین باره گفت: ملت فلسطین در سایه تداوم این جنایت ها و سكوت مرگبار بین المللی، دست بسته باقی نخواهد ماند.
گردان های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز این عملیات را تبریك گفت و از همه فلسطینی ها خواست با هجوم صهیونیست ها به مقدسات فلسطین مقابله كنند.
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیزنسبت به این عملیات افتخار و تاكید كرد كه این عملیات نشان داد كه اراده ملت فلسطین قوی تر از قدرت اشغالگران و تدابیر امنیتی آنان است.
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، افزایش عملیات ها علیه اشغالگران و شهرك نشین ها را تاكیدی بر اراده ملت فلسطین برای مقابله با جنایت های اشغالگران دانست و اینكه این ملت از این حق دست برنمی دارد و مبارزه را تا دستیابی به اهداف خود ادامه می دهد.
شبك ** 6116 ** 1064
۰ نفر