۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81787742
T T
۰ نفر
30 طرح در بخش تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان انجام شد

اروميه ـ ايرنا ـ سرپرست دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: 30 طرح تحقيقاتي در دفتر تحقيقات كاربردي نيروي انتظامي استان از آغاز تشكيل اين بخش تاكنون انجام شده است.

اسدالله مالكي روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران آذربايجان غربي افزود: حمايت از 80 پايان نامه دانشجويي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا نيز از برنامه هاي اين دفتر در استان بوده است.
وي اظهار كرد: تمامي طرح ها و پايان نامه هاي حمايت شده در زمينه هاي مرتبط با نظم و امنيت بوده و با موضوعاتي مانند سرقت ، راهنمايي و رانندگي ، ترافيك ، مواد مخدر ، نزاع و درگيري و جرايم مرتبط بود.
سرپرست دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي اضافه كرد: پنج طرح تحقيقاتي نيز هم اكنون در حال اجرا در اين مركز بوده و از ابتداي سال پنج پايان نامه نيز مورد حمايت قرار گرفته كه مي توان اين حمايت ها را تا 15 پايان نامه نيز افزايش داد.
مالكي گفت: انتشار فصل نامه ، دانش نامه ، همكاري با دانشگاه ها و پژوهشگران ، اجراي طرح هاي تحقيقاتي و تاليف و ترجمه كتاب در حوزه هاي تخصصي و مرتبط از جمله فعاليت هاي ديگر اين دفتر است.
وي بيان كرد: اين دفتر قادر است تا با قابليت توليد علم و دانش ، مكتوب كردن تجربه هاي كاركنان ، شناخت چالش ها به همراه پاسخ به نيازهاي علمي سازمان در دانش محور كردن تصميم گيري ها و تصميم سازي ها نيز موثر باشد.
سرپرست دفتر تحقيقات كاربردي نيروي انتظامي آذربايجان غربي در تشريح ساير ماموريت هاي دفتر تحقيقات كاربردي ادامه داد: توليد دانش پليسي و به تبع آن ارتقاي جايگاه علمي پليس در بين مراكز علمي و دانشگاهي و توسعه فرهنگ تحقيق و پژوهش از ديگر برنامه هاي اين بخش است.
وي اضافه كرد: برگزاري اتاق فكر و ميزگردهاي علمي ، مشاركت در برگزاري همايش هاي مرتبط با حوزه نظم و امنيت ، انعقاد تفاهم نامه با مراكز علمي و پژوهشي و دانشگاهي در حوزه تحقيق و پژوهش و برپايي نمايشگاه ها و حضور در آنها ، واگذاري فعاليت هاي تحقيقاتي به محققان و مشمولان در قبال كسر خدمت آنها از جمله برنامه ها و فعاليت هاي ديگر اين دفتر در استان است.
دفتر تحقيقات كاربردي در سال 87 توسط سازمان تحقيقات و مطالعات در ناجا و به تبع آن در ساختار فرماندهي انتظامي استان با هدف پاسخ يابي علمي به چالش ها و مشكلات ماموريتي و دانش محور كردن سازمان و استفاده از يافته ها و نتايج پژوهش ها و تحقيقات در تصميم سازي و تصميم گيري و پليس علمي ايجاد شد.ك3
7125/1905