برترين هاي رشته هاي حفظ، اذان و دعاخواني مسابقات قرآن كريم آذربايجان غربي مشخص شدند

اروميه ـ ايرنا ـ دبير ستاد برگزاري مسابقات قرآن كريم آذربايجان غربي از مشخص شدن برترين هاي رشته هاي حفظ ، اذان و دعاخواني سي و هشتمين دوره اين رقابت ها خبر داد.

حجت الاسلام عيسي برادري روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم از 15 مهرماه در اروميه آغاز شده و تاكنون برترين هاي اين سه بخش مشخص شده اند.
وي اضافه كرد: در بخش حفظ قرآن كريم شركت كنندگان در چهار رشته حفظ كل ، حفظ 20 جزء ، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء با هم به رقابت پرداختند كه در بخش حفظ كل قرآن كريم فرهاد رشوندي از اروميه اول شد ، مجيد شعيبي از خوي به مقام دوم رسيد و عليرضا عيوضي از اروميه رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
وي اظهار كرد: در حفظ 20 جزء قرآن كريم علي محمدنژاد از خوي ، در بخش حفظ 10 جزء احد ميراسماعيل زاده از خوي و در رشته حفظ پنج جزء ابوبكر اصلي راد از سردشت رده هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.
دبير ستاد برگزاري مسابقات قرآن كريم آذربايجان غربي با اشاره به برگزاري دومين دوره مسابقات دعاخواني در استان ادامه داد:‌ در اين دوره شركت كنندگاني از شهرستان هاي اروميه ، خوي ،‌ تكاب ، شوط و چايپاره حضور يافته اند كه حافظ عليزاده از شوط مقام اول را كسب كرد ، كامران طالبي از خوي دوم شد و زيدالله محمودي از تكاب به مقام سوم رسيد.
حجت الاسلام برادري گفت: در اين رقابت ها ، هشتمين دوره مسابقات اذان نيز برگزار شد كه 31 نفر در آن به رقابت پرداختند.
وي افزود: در اين رقابت ها ، بابك اشرافي از تكاب به مقام نخست رسيد ، محمد محمدي از اروميه دوم شد و حسين يوسف خاني از بوكان مقام سوم را از آن خود كرد.
مسابقات قرآن كريم اوقاف و امور خيريه معتبرترين مسابقات قرآني در كشور به شمار مي رود كه برترين هاي آن در رقابت هاي بين المللي قرآن كريم تهران به رقابت با برگزيده هاي ديگر كشورهاي اسلامي مي پردازند.
سي و هشتمين دوره اين رقابت ها با حضور 15 هزار نفر در بخش شهرستاني از اوايل تابستان در آذربايجان غربي برگزار شد و افزون بر 300 نفر از اين افراد به مرحله استاني راه يافتند.
اين رقابت ها با معرفي و تجليل از نفرات برتر ، امروز شنبه پايان مي يابد.
8137/1905