۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81792775
T T
۰ نفر
دستیابی دانشگاه امیركبیر به رتبه سوم مسابقات جهانی كمیكار استرالیا

تهران - ایرنا - تیم دانشگاه صنعتی امیركبیر با حضور در مسابقات كمیكار( CHEM-E-CAR ) استرالیا موفق به كسب رتبه سوم جهانی شدند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیركبیر، حسین غفاریان سرپرست تیم كمیكار این دانشگاه گفت: مسابقات كمیكار 2015 استرالیا از 28 سپتامبر آغاز شد و تیم‌هایی از 16 كشور دنیا در آن حضور یافتند.
كمیكار یك مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است كه سالانه در جهان و در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می ‌شود.
در این مسابقه شركت‌كنندگان باید خودروهایی بسازند كه از یك اندازه بزرگ‌تر نبوده و بتواند راهی را كه از كم و بیش آن اندكی پیش از مسابقه آگاه می‌شوند با حمل میزانی از آب كه اندكی پیش از مسابقه اعلام می‌شود بپیماید.
نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یك ماده شیمیایی باشد كه محیط زیست را آلوده نكرده و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به كار نرفته باشد.
سرپرست تیم كمیكار دانشگاه صنعتی امیركبیر درباره خودرو طراحی شده توسط اعضای این تیم كه در مسابقات 2015 استرالیا شركت داده شد، توضیح داد: تیم ما در این مسابقه، خودرو نیروی محركه ای را طراحی كرده بود كه نیروی آن توسط باتری لیتیومی تامین می‌شود و این باتری در دانشگاه امیركبیر طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان اینكه سیستم ترمز این خودرو با فرآیندهای شیمیایی كار می كند، افزود: در سیستم ترمز این خودرو با تركیب اسید و باز، معرف تغییر رنگ می‌دهد و بر اثر تغییر رنگ، نور به سنسور این سیستم برخورد و این امر موجب قطع برق و توقف خودرو می شود.
غفاریان خاطرنشان كرد: در مسابقات كمیكار استرالیا، تیم‌های شركت كننده باید مسافت 10 متری همراه با وزنه 500 گرمی را طی می كرد.
تیم دانشگاه صنعتی امیركبیر به سرپرستی دكتر مهران جوانبخت و حسین غفاریان و همكاری حمید اصلانی، امیر اصلانی و محسن حسینی فرد در مسابقات 2015 كمیكار استرالیا حضور یافتند.
علمی**1055××1440
۰ نفر