آلودگي زاهدان مركز سيستان وبلوچستان به موادمخدر نشان ازضعف مسئولان است

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: آلودگي شهرستان زاهدان مركز استان به مواد مخدر نشان از ضعف مسئولان مرتبط با اين موضوع است.

به گزارش ايرنا علي اوسط هاشمي سه شنبه شب در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان در زاهدان افزود: امنيت استان بايد اولويت همه دستگاهها باشد و نبايد مواد مخدر به راحتي وارد منطقه شود.
وي با تقدير از دستگاههاي كاشف مواد مخدر در سيستان و بلوچستان گفت: كشف 67 درصدي انواع مواد مخدر در شش ماه نخست سالجاري در استان نشان از توجه دستگاهها به اين معضل مهم اجتماعي است.
استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: درمان بيماران آسيب ديده از مواد مخدر بايد در دستور كار قرار گيرد چرا كه نجات انسان مصداق ارزشمند زندگي با شرف و عزت است.
هاشمي افزود: نگاه علمي و آموزشي دست اندركاران امر مبارزه با مواد مخدر در سيستان و بلوچستان مي تواند ريشه همه آسيب هاي اجتماعي را برطرف كند.
وي بيان كرد: نگاه بد و تحقيرآميز به محلات آلوده به مواد مخدر در سيستان و بلوچستان بايد اصلاح شود زيرا محله اي مانند شيرآباد زاهدان كه آلوده به مواد مخدر شده است، تنها پنج درصد جمعيت آن آلوده و بقيه انسان هاي درست و سالمي هستند كه نگاه تحقيرآميز مردم به اين منطقه آنان را آزار مي دهد.
وي افزود: با همكاري و خرد جمعي، بسيج امكانات، بهداشت و درمان و ارتقا سطح اجتماعي بايد نام و نشان تحقيرآميز از مناطق آلوده برداشته شود.
وي بيان كرد: دستگاههاي متولي براي حل مشكلات مناطق آلوده به مواد مخدر بايد برنامه مدون داشته باشند و در اين خصوص مي توان از اعتبارات 100 ميليارد ريالي مناطق حاشيه استفاده كرد.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز با همكاري دانشگاهها، آموزش و پرورش و بهزيستي بايد طرح هاي پيشگيرانه و تاثيرگذار در جلوگيري از گسترش گرايش به مصرف مواد مخدر را جمع آوري و ارائه كند.
هاشمي افزود: علما و روحانيون شيعه و سني سيستان و بلوچستان با كلام روشنگرانه خود نقش به سزايي در پيشگيري از اعتياد و آگاهي دادن به جامعه دارند كه بايد از ظرفيت تريبون‌هاي نماز جمعه بيش از گذشته براي اين مساله استفاده شود.
وي اظهار داشت: مقابله با مصرف قليان در چايخانه‌ ها و كافي شاپ ها بايد به سمتي برود كه خود افراد مصرف كننده ورزش را به عنوان يك تفريح سالم جايگزين حضور در اين فضاها كنند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: 91 تن انواع مواد مخدر در شش ماه نخست سالجاري در استان كشف و ضبط شد.
محمدهادي مرعشي افزود: اين مقدار مواد مخدر كشف شده در سيستان و بلوچستان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است.
وي اظهار داشت: رويكرد جديد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان مبتني بر پيگيري علمي موضوعات مواد مخدر است.
8005/3042/6081