۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81800593
T T
۰ نفر
خسارت 2.5 میلیارد ریالی سیل در راه های شهرستان مراوه تپه گلستان

گرگان - ایرنا - مسئول نمایندگی راه و شهرسازی مراوه تپه، میزان خسارت وارده بر سطح راه های این شهرستان را در جریان سیلاب 17 و 18 مهر ماه جاری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از راه و شهرسازی گلستان امان محمد باشقره در این زمینه گفت: در جریان سیلاب روزهای فوق 42 كیلومتر از محورهای مراوه تپه - كرند، محور مراوه تپه - قازانقایه - گوكدره و محور چاتال - گلیداغ آسیب دید.
وی، تعداد ابنیه فنی آسیب دیده در جریان این سیلاب ها را چهار دستگاه ذكر كرد و افزود: تخریب های ناشی از این سیلاب ها شامل رسوب گذاری بستر جاده، آب شستگی شانه جاده و پشت و روی پل و تخریب قنو (كانال یا آبراه) پل های موجود در مسیر این محورها بوده است.
وی تصریح كرد: با تخصیص منابع مالی مورد نیاز خواهیم توانست آسیب های وارده بر سطح راه ها را جبران و از آسیب های بعدی جلوگیری كنیم.
شهرستان مراوه تپه با 120 روستا و جمعیت حدود 60 هزار نفر در منتهی الیه شرقی گلستان واقع شده و حدود 490 كیلومتر از راه های استان را تحت پوشش دارد.
این شهرستان به دلیل عدم پایداری و سست بودن خاك منطقه و همچنین قرار گرفتن اكثر جاده‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های سیل بیشتر در معرض تخریب سیلاب قرار دارد.
در اواخر شهریور ماه گذشته نیز بیش از 18 میلیارد و 250 میلیون ریال بر محورهای روستایی چاتال - گلیداغ - اسلام‌آباد و قازانقایه - گوگدره - پست‌دره خسارت وارد آمد.
6159/6097/7331
۰ نفر