۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81801197
T T
۰ نفر
برگزاري باشكوه همايش شيرخوارگان حسيني در مهاباد

مهاباد ـ ايرنا ـ همايش شيرخوارگان حسيني در دومين روز از ماه محرم و در روز جهاني حضرت علي اصغر(ع) همزمان با سراسر كشور امروز با شكوه خاصي در شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي نيز برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، همايش شيرخوارگان حسيني به ياد طفل شش ماهه دشت كربلا حضرت علي اصغر(ع) و با هدف تكريم حماسه اين شيرخوار شهيد اهل بيت(ع) در سراسر كشور برگزار مي شود.
اين همايش معنوي در نخستين جمعه از ماه محرم و با ياد حضرت علي اصغر(ع) ، كم سالترين شهيد دشت كربلا و با هدف تكريم از حماسه شيرخوار شهيد اهل بيت(ع) با حضور جمع كثيري از مردم مهاباد در مسجد امام حسين(ع) اين شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم روحاني و معنوي ، مادران دلسوخته با بلندكردن نوزادان خود بر روي دستان خود ، به ياد مظلوميت حضرت علي اصغر(ع) با سوز و گداز خاصي لالايي سر داده و كودكان نيز با گريه هايشان با طفل شش ماهه امام حسين(ع) همنوا شده و حال و هواي خاصي به اين مراسم بخشيدند.
در اين آيين معنوي مادران عزادار با پوشاندن لباس هاي عزا و بستن پيشاني بندهاي سبز علي اصغر(ع) ، يا اباالفضل العباس(ع) و يا حسين (ع) در سوگ شهداي كربلا و اين شهيد خردسال دشت نينوا اشك ماتم ريختند.
در اين مراسم همچنين شماري از حاجت مندان و شيرخوارگان و كودكان بيمار نيز حضور داشتند تا شايد به حرمت اين معصوميت ، مشمول نگاه و الطاف الهي شده و از دارالشفاي امام حسين(ع) و باب الحوائج شفا بگيرند.
مادران عزادار حسيني در اين همايش به سوگواري ، مرثيه سرايي ، سينه زني و عزاداري پرداخته و به ياد شهيد خردسال مظلوم دشت كربلا حضرت علي اصغر(ع) عشق و ارادت قلبي خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمايش گذاشتند و با توسل جستن به اين شيرخوار شهيد اهل بيت(ع) سلامت و سعادت خود و فرزندان خود را از خداوند طلب كردند.
در اين مراسم يكي از مبلغان اعزامي از حوزه علميه قم با تاكيد بر بهره گيري از آموزه هاي ديني و فرهنگ عاشورا و الگوگيري از سبك زندگي ائمه اطهار(ع) گفت: قيام امام حسين(ع) تنها براي حفظ اسلام بود و اين حركت باعث شد كه هم اينك اسلام حقيقي در جهان وجود داشته باشد.
حجت الاسلام مهدي گروسي با اشاره به الگو بودن تاريخ عاشورا افزود: امام حسين(ع) انسان كامل وارسته اي است كه نه به خاطر هواي نفس ، بلكه براي اصلاح امت جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.
وي اضافه كرد: امام حسين (ع) الگوي رحمت ، كرامت و بزرگواري است و از اين رو براي الگو گرفتن از ايشان بايد سيره و اخلاق آن حضرت را به خوبي شناخت تا بتوان به آن عمل كرد.
گزارش خبرنگاران ايرنا از ساير شهرستان هاي جنوب استان آذربايجان غربي نيز حاكي از برگزاري پرشور اين همايش معنوي و حضور جمع كثيري از مادراني است كه به ياد و خاطره شهيد خردسال دشت نينوا كودكان خود را به اين آيين آورده اند.
مرثيه خواني و مداحي در وصف حضرت علي اصغر(ع) ، حضرت اباعبدالحسين(ع) و ديگر شهداي دشت كربلا از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و 116 كيلومتري مركز استان واقع شده است.ك3
6185/1905