سالم سازي و ايجاد امنيت در فضاي مجازي، هدف اصلي پليس فتاست

تبريز- ايرنا- رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا آذربايجان شرقي گفت: هدف اصلي كارشناسان، مهندسان و كاراگاهان پليس فتا كمك به بحث سالم سازي و ايجاد امنيت در فضاي مجازي است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرگرد اكبر محمدجعفري روز شنبه افزود: با توجه به افزايش جرايم رايانه اي، پليس فتا در شهر تبريز تشكيل و در شهرستان هاي هاي مرند، مراغه، اهر، شبستر، جلفا و ميانه كارشناسان اين پليس حضور دائم دارند.
وي ادامه داد: فضاي مجازي به تمام جنبه هاي زندگي روزمره ما وارد شده و بايد آگاهي كافي را داشته باشيم تا در اين فضا آسيب نبينيم.
سرگرد جعفري گفت: سالم سازي اين فضا وظيفه همگاني است و توصيه پليس فتا، مشاركت آحاد جامعه در بحث سالم سازي فضاي مجازي است تا بستر مناسبي براي فعاليت هاي مختلف مردم ايجاد كند.
وي اظهار كرد: نخستين توصيه ما به شهروندان، افزايش اطلاعات در مورد فضاي مجازي است كه اگر اين امر تحقق يابد 90 درصد از آسيب ها را مي توان در اين حوزه جلوگيري كرد.
رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتاي آذربايجان شرقي تاكيد كرد: به كاربران توصيه مي شود كه از عضويت، بازديد و فعاليت در سايت هاي غيراخلاقي و غيرقانوني خودداري كرده و سعي كنند بهره مندي مثبت از اينترنت را ياد گرفته و به دوستان خود آموزش دهند.
وي از آمادگي اين پليس جهت ارائه مشاوره در امر فضاي مجازي و تقويت ارتباط با مردم خبر داد و افزود: مردم با شماره تلفن هاي 2188755 و 2188756 و يا از طريق 110 مي توانند ضمن همكاري با پليس فتا از طريق شماره 197 نيز پيشنهادات و انتقادات خود را با ما در ميان بگذارند.
6120/518