۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۸:۰۱
کد خبر: 81806189
T T
۰ نفر
شهرداری سنندج 20 طرح سرمایه گذاری تهیه و تدوین كرده است

سنندج - ایرنا- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهردار سنندج از شناسایی 40 فرصت سرمایه گذاری در سطح شهر خبر داد و گفت: 20 طرح سرمایه گذاری تهیه و تدوین شده است.

آرش اسماعیل نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه سرمایه گذاری به روش های مشاركت مدنی و B.O.T (ساخت، بهره برداری و انتقال) انجام می شود افزود: تاكنون مرحله اول فراخوان عمومی هفت پروژه منتشر شده است.
وی گفت: مرحله نخست فراخوان احداث مجتمع تجاری خدماتی (مركز خرید) بلوار پاسداران، احداث مجتمع تجاری اداری خیابان مردوخ شمالی، احداث پل های فلزی عابر پیاده، احداث پارك آبی بلوار بعثت، احداث شهربازی قشلاق-گریزه، احداث مجموعه كارتینگ قشلاق - گریزه و احداث مجموعه پینت بال قشلاق - گریزه منتشر شده و مرحله دوم فراخوان پروژه های مذكور به انضمام تعدادی پروژه دیگر نیز در حال اجرا شدن است.
وی واگذاری اراضی پارك جنگلی آبیدر به مدت 30 سال به شهرداری به مساحت 1260 هكتار، واگذاری اراضی قشلاق-گریزه به مدت 20 سال به مساحت 210 هكتار، واگذاری هشت هكتار پارك جنگلی جبل الرحمه، واگذاری 15هكتار پارك جنگلی نیشتمان و واگذاری اراضی پارك جنگلی سرنجیانه را از دیگر فعالیت های معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در شش ماهه نخست سال جاری برشمرد.
اسماعیل نسب از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه املاك را پیگیری تعیین تكلیف مالكیت شهرداری در عرصه روبروی پارك شهدا، پارك كودك و همچنین عقد تفاهم نامه با اداره كل اوقاف در خصوص انجام سرمایه گذاری مشاركتی در تعدادی از اراضی اوقاف و همچنین عقد تفاهم نامه با سازمان همیاری و بنیاد مسكن ذكر كرد.
وی افزود: تدوین سه نسخه فلوچارت سرمایه گذاری سنندج شامل زمین شهرداری با فراخوان، زمین شهرداری بدون فراخوان و زمین از شریك و دو نسخه دستورالعمل ارزیابی سرمایه گذاران و نحوه تقسیم سهم الشركه شهرداری و سرمایه گذار را كه به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری سنندج با اشاره به مشكلات اقتصادی شهرداری ها در دو سال اخیر و لزوم حركت به سوی تامین درآمدهای پایدار را اولویت نخست این معاونت دانست و ابراز امیدواری كرد با برنامه های در پیش رو و برون رفت از ركود اقتصادی زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی فراهم شود.
شهر سنندج مركز استان كردستان حدود 480 هزار نفر جمعیت دارد.ك/3
3033/1904