به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری روز سه شنبه به نقل از اسدالله رازانی در دیدار با معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در استانداری اعلام كرد: همچنین امكان تخصیص اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی را نیز با جدیت دنبال می كنیم تا از این طریق بتوانیم بخشی از منابع مالی لازم برای تكمیل این پروژه بزرگ را فراهم كنیم.
استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به تنگناهای مالی و كاهش بودجه عمرانی كشور به دلیل تحریم های بین المللی اقتصادی اظهار كرد: مدیریت پروژه ها و پیشبرد آن ها در چنین وضعیت دشواری كار سختی است و داشتن عملكرد موفق در این شرایط است كه تفاوت های یك مدیر خوب را آشكار می كند.
** بسترهای لازم برای توسعه راه های روستایی فراهم است
استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان به شكلی است كه زمینه و بستر مناسب برای توسعه راه های روستایی را فراهم كرده است.
رازانی افزود: كرمانشاه در مقایسه با استان های دیگر دارای مناطق كوهستانی و سردسیر كمتری است و در عین حال از مناطق گرمسیری كمتری نیز برخوردار می باشد كه این وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی بستر مناسبی را برای توسعه راه های روستایی استان به وجود آورده است.
استاندار كرمانشاه افزود: در استان كردستان به دلیل وجود كوهستان های سخت و سردسیر بودن منطقه، توسعه راه های روستایی بسیار دشوار است در حالیكه این شرایط در استان كرمانشاه بسیار متعادلتر است و زمینه انجام فعالیت های عمرانی در حوزه روستایی فراهم تر است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به وضعیت امیدواركننده راه های روستایی كرمانشاه اظهار كرد: حدود 61 درصد از راه های روستایی استان آسفالت شده است كه این میزان از میانگین كشوری (51 درصد) بالاتر است.
سیدحسین میرشفیع افزود: وضعیت راه های روستایی آسفالته در منطقه ثلاث باباجانی و پاوه از میانگین استانی پایین تر است ولی در شهرستان های شرقی كرمانشاه شاهد شرایط بهتری هستیم كه از میانگین استانی نیز بالاتر است.
وی كمبود تخصیص اعتبار كافی را یكی از مشكلات این حوزه دانست و گفت: هنوز بخشی از اعتبارات سفر پرخیر و بركت مقام معظم رهبری در بخش توسعه راه های روستایی تخصیص نیافته است و این شرایط روند پیشرفت پروژه ها را با مشكل مواجه كرده است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در ادامه برخورداری از نظم مدیریتی و پرهیز از هرینه های اضافی را یكی از دلایل روند خوب پیشرفت پروژه های حوزه راه روستایی استان دانست و افزود: تعامل صحیح مدیركل راه و شهرسازی استان اطمینان خوبی در میان پیمانكاران ایجاد كرده و باعث شده پروژه ها همچنان فعال باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری كرمانشاه نیز با اشاره به پیگیری جدی مدیریت ارشد استان برای تأمین منابع مالی پروژه بزرگ راه آهن ملایر – كرمانشاه اظهار كرد: موضوع تخصیص اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی را دنبال می كنیم و امیدواریم با رایزنی هایی كه در این زمینه انجام می دهیم بتوانیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه بزرگ را تأمین كنیم.
مجتبی نیك كردار همچنین از آمادگی حوزه عمرانی برای كمك به آسفالت كردن راه های روستایی استان خبر داد و گفت: به همان میزان كه وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان در اختیار استان قرار دهد مدیریت استان نیز اعتبارات لازم برای انجام آن را تامین می كند.
راهآهن غرب كشور با بیش از 525 كیلومتر، حلقه اتصال كریدور شرق به غرب كشور است كه با اتصال از ایستگاه سمنگان در شهر اراك آغاز و ضمن عبور از شهرهای ملایر، كنگاور، صحنه، كرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، قصرشیرین و در نهایت خسروی به مرز عراق متصل میشود.
8066
كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن در توسعه استان گفت: تكمیل پروژه های راه آهن ملایر- كرمانشاه و همچنین كرمانشاه - خسروی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است كه در سفر آتی رییس جمهوری نیز این موضوع را با جدیت دنبال می كنیم.