مذاكرات هسته اي به منزله برقراري ارتباط با دشمنان نيست

مشهد-ايرنا- توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: مذاكرات هسته اي كشورمان با گروه 1+5 به هيچ عنوان به منزله برقراري ارتباط با دشمنان نيست.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي پنج شنبه شب در مراسم سوگواري محرم و شهادت امام حسين (ع) در حسينيه و مسجد پيامبر اعظم (ص) مشهد افزود: امام خميني (ره) زماني براي حفظ منافع كشور قطعنامه 598 را پذيرفتند و در شرايط كنوني هم مقام معظم رهبري در راستاي مصالح نظام جمهوري اسلامي اجازه مذاكره هسته اي را صادر كردند.
امام جمعه موقت قم گفت: امروز آمريكا بدترين دشمن و مخالف شعائر ديني و اسلامي و انقلابي ما است، به مقدسات ديني و پيامبر اسلام (ص) اهانت مي كنند و قرآن كريم را آتش مي زنند و مي خواهند از اسلام و انقلاب دست برداريم.
وي افزود: آمريكا طالب مسلماني كودك كش و انسان كش و تابع سياستهاي خصمانه اش است و ما چنين مسلماني نبوده و نخواهيم بود و درس غيرت را از كربلا و امام علي (ع) آموختيم و بانوان ما عفت را از مكتب حضرت زينت (س) فراگرفتند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي گفت: هر زمان رهبر معظم انقلاب براي حفظ منافع كشور و نظام صلاح بدانند، اين مذاكره تنها براي دفاع حق مسلم ملت ايران صورت مي گيرد و منظور از اين مذاكره سازش با دشمنان و مستكبران نيست.
توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بعد از فاجعه منا كه به علت بي تدبيري آل سعود صورت گرفت، مسئولان سعودي تصميم به دفن اجساد حاجيان در گورهاي دسته جمعي در مكه را داشتند ولي بعد از نهيب و واكنش رهبر معظم انقلاب مبني بر آنكه بايد جنازه حجاج ايراني به كشورمان بازگردد، سعوديها از مواضع خود كوتاه آمدند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي گفت: قيام عاشورا و حركت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) تنها يك واقعه تاريخي و مختص به زمان خاص نبود بلكه حماسه اي درس آموز و داراي پيامهاي عزت مندانه و بيدار ساز براي گسترش ارزشهاي اسلامي و بصيرت افزا نسبت به ترفندهاي دشمنان و مستكبران بود.
وي تصريح كرد: بايد در مجالس عزاداري و هياتهاي مذهبي درسها و پيامهاي عاشورا را بيش از پيش بازگو و مردم و عزاداران با ابعاد واقعي اهداف حضرت سيد الشهدا (ع) آشنا شوند.
امام جمعه موقت قم گفت: گريه بر مصائب امام حسين (ع) و كربلا بخشي از قيام عاشورا است و بخش زيادي از حماسه عاشورا درسها و پيامهاي آن تشكيل مي دهد.
وي گفت: همه درسها و پيامهاي عاشوراي حسيني منطبق با آيات قرآن و مايه عزت و عظمت دين اسلام و مسلمانان است.
به مناسبت ايام محرم و در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني مشهد مقدس غرق در عزا و ماتم است و مجالسي با حضور ارادتمندان اهل بيت (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) و مساجد و حسينيه ها و تكاياي خراسان رضوي برگزار مي شود.ك/2
2095/1211