۴ آبان ۱۳۹۴، ۱:۵۶
کد خبر: 81812142
T T
۰ نفر
برگزاري تظاهرات حمايت از عمليات ضدتروريستي روسيه در سوريه در مسكو

مسكو - ايرنا - صدها نفر با برگزاري تظاهرات در مسكو از عمليات ضدتروريستي روسيه در سوريه و بمباران مواضع گروه تروريستي داعش توسط هواپيماهاي روسي در اين كشور حمايت كردند.

به گزارش ايرنا، اين اجتماع عصر يكشنبه در ميدان «يائوزسكي واروتا» در مركز مسكو برگزار و در آن صدها نفر به ويژه مسلمانان شركت كردند.
شركت كنندگان در تظاهرات پلاكاردهايي با مضاميني همچون «روسيه، ايران، عراق و سوريه متحدان يكديگر هستند»، «عربستان متجاوز و حامي تروريست ها است»، «داعش و جبهه النصره زاده غرب هستند» و «عربستان سعودي و آمريكا و اسراييل مردم بيگناه يمن را كشتار مي كنند» در دست داشتند.
برخي از آنها همچنين تصاويري از ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه و بشار اسد رييس جمهوري سوريه را در دست داشتند.
اجتماع كنندگان شعارهايي عليه آمريكا، اسراييل و عربستان سعودي سر داده و سياست هاي ضدبشري غرب و رژيم هاي عربي دست نشانده آنها عليه كشورهاي اسلامي را محكوم كردند.
آنها در شعارهاي خود سياست هاي دوگانه آمريكا و متحدانش در قبال تروريسم را محكوم و خواستار پايان دادن به اين گونه سياست ها از طرف غرب و قطع حمايت آنها از تروريست ها شدند.
شركت كنندگان در اجتماع از عمليات ضدتروريستي روسيه در سوريه و بمباران مواضع داعش در اين كشور توسط هواپيماهاي روسي حمايت كرده و خواستار ادامه اين عمليات تا سركوبي كامل گروه هاي تروريستي شدند.
اين تظاهرات با مجوز شهرداري مسكو برگزار و بدون هر گونه حادثه اي با حضور ماموران امنيتي و پليس به پايان رسيد.
روسيه در چارچوب قراردادهاي همكاري نظامي خود با سوريه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندين بالگرد جنگي ميگ 24 و مجموعه اي از رزمناوها، يك ناو تجسسي و همچنين پهپادها را در خاك اين كشور براي مبارزه عليه تروريست ها به كار گرفته است.
روسيه اعلام كرده كه اين همكاري ها در چارچوب مقررات بين المللي و براي اجراي قراردارد همكاري با دولت قانوني سوريه آغاز شده است و ادامه خواهد يافت.بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسيه، در جريان عمليات هوايي اين كشور در سوريه طي 28 روز گذشته 819 موضع تروريست ها منهدم شده است.
اروپام*391** 3404