۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81815663
T T
۰ نفر
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور: كارمندان در زمان نماز وظيفه اي جز اقامه نماز ندارند

اهواز- ايرنا- قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور گفت: كارمندان دستگاه ها در زمان نماز وظيفه اي جز نماز خواندن ندارند و بايد به اقامه اين فريضه مهم بپردازند.

به گزارش ايرنا محمود مظفر روز چهارشنبه در گردهمايي دبيران ستادهاي اقامه نماز شهرستان ها و دستگاه هاي اجرايي خوزستان در تالار مهتاب اهواز اظهار كرد: در ادارات بايد حداقل دو سوم كارمندان در صف هاي نماز حضور داشته باشند.
مظفر با تاكيد بر انجام درست ارزيابي هاي اقامه نماز در دستگاه ها ادامه داد: ارزيابي ها دستگاه ها در بحث اقامه نماز بايد هم شويقي و هم تنبيهي باشد تا فرهنگ انجام اين فريضه مهم در وقت مشخص آن در ادارات نهادينه شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور بيان كرد: نماز در جامعه بايد به مطالبه عمومي تبديل شود و مردم خواستار امكانات براي برپايي نماز جماعت شوند.
وي در ادامه با اشاره به اهميت نماز در جهاد نرم گفت: نماز يك سلاح نرم قوي است كه مي تواند بسياري از ناهنجاريهاي جامعه را از بين ببرد از اين رو ضروري است تا با استفاده از آن و نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز در حل مشكلات متعدد جامعه گام برداشت .
مظفر افزود: عزم جدي در اين جهاد اكبر لازم است و اميدواريم با عزم عمومي در راستاي اقامه نماز گام برداريم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور تصريح كرد: اگر اقامه نماز به درستي در جامعه اتفاق بيفتد خواهيم ديد كه مشكلات اقتصادي و فرهنگي به راحتي قابل حل مي شوند.
وي ادامه داد: در ميان همه فرائض در فريضه نماز تمام وعده هاي خدا مربوط به اين دنيا و حل مسائل در اين دنيا است و با توسل به نماز در اين دنيا رستگار مي شويم و خدا راه را به ما نشان مي دهد.
مظفر گفت: اگر اقامه نماز درست صورت گيرد و از نماز در مقابل تهاجمات ديگر محافظت كنيم، افراد بعد از ما نمي توانند اين فريضه را ضايع كنند.
وي در ادامه به برپايي نماز براي جوانان و كساني كه به ظاهر اهل نماز نيستند تاكيد كرد و خواستار دعوت جوانان به نمازخانه ها و مساجد شد.
پيش از اين بيست و سومين اجلاسيه سراسري نماز دي ماه سال گذشته در استان خوزستان برگزار شد كه منجر به ايجاد نمازخانه هاي بين راهي و اقدامات اقامه نماز در بسياري از شهرستان هاي استان شد.
7148/6064