۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81816728
T T
۰ نفر
دامپزشكی زنجان بر ذبح سه هزارو 623 راس دام در تاسوعا و عاشورا نظارت كرد

زنجان - ایرنا - مدیر كل دامپزشكی استان زنجان گفت: كارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی این اداره كل بر ذبح یك هزار و 623 راس دام سبك و سنگین در تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان نظارت كردند.

محمد رشید كرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، سه هزار و 96 راس گوسفند و بره، 103 راس گاو و گوساله و 424 راس بز و بزغاله توسط دامپزشكی استان زنجان مورد نظارت قرار گرفت.
وی یادآورشد: تعداد كل دام های نظارت شده در تاسوعا و عاشورای سال گذشته دو هزار و 915 راس و در سال 92 نیز دو هزار 372 راس دام سبك و سنگین بود.
مدیر كل دامپزشكی استان زنجان گفت: تعداد دام‌های نظارت شده در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم به نسبت مدت مشابه دو سال گذشته رشد داشته است.
كرمی تعداد موارد ضبطی از سه هزار و 623 لاشه را فقط هشت مورد بیان كرد و افزود: وزن لاشه‌های ضبطی نیز 234 كیلوگرم بود.
وی تعداد اندام‌های ضبطی از كل لاشه‌های ذبح شده در تاسوعا و عاشورا را 285 مورد كبد ضبطی و 554 مورد را نیز اصلاحی عنوان كرد.
مدیر كل دامپزشكی استان زنجان گفت: یك هزار و 152 مورد ریه و 89 مورد نیز دام‌های سبك و سنگین بررسی شده ضبط شد.
كرمی اظهاركرد: یك هزار و 23 مورد ریه ضبطی مربوط به لاشه‌های گوسفند و بره و كمترین آن با 16مورد از لاشه‌های گاو و گوساله بود.
وی خاطرنشان كرد: درزمان حاضر بسته بندی گوشت‌های تبرك از حسینیه و زینبیه اعظم در دست انجام است و تا چند روز آینده به پایان خواهد رسید.
مدیر كل دامپزشكی استان زنجان گفت: آمار دام‌های نظارت شده نیز قطعی نیست و دام‌های نذری ذبح شده جدیدی نیز به این تعداد اضافه می شود.
كرمی تاكید كرد: در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم در سطح استان زنجان 26 اكیپ دامپزشكی فعال بودند.
وی اظهاركرد: از این تعداد 12 اكیپ ثابت و 14 اكیپ دیگر نیز به صورت سیار به سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ویژه ای ارائه كردند.
مدیركل دامپزشكی استان زنجان گفت: در این اكیپ ها، 12 دامپزشك، 20 ناظر شرعی و 20 بازرس بهداشت گوشت در راستای خدمت رسانی به عزاداران سالار شهیدان خدمات رسانی كردند.
7325/6085