۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸
کد خبر: 81818158
T T
۰ نفر
محور تويسركان - كنگاور مورد توجه وزارت راه و شهرسازي است

تويسركان- ايرنا- معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي نيز گفت: محور تويسركان - كنگاور از طرح هاي مهم و مورد توجه وزارت راه و شهرسازي است.

به گزارش ايرنا امير اميني شامگاه پنجشنبه در نشست بررسي ميزان پيشرفت فيزيكي طرح چهار خطه كردن راه هاي شرياني تويسركان افزود: تا پايان امسال 10 كيلومتر از چهار خطه محور تويسركان به كنگاور نيز افتتاح و پنج كيلومتر از اين محور از همين محور نيز تا پايان سال جاري، زير سازي كامل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كاهش تصادفات جاده اي و كوتاه تر شدن راههاي استان همدان در ارتباط با استان هاي غرب كشور از مزاياي طرح چهار خطه كردن جاده هاي تويسركان- جوكار و تويسركان- كنگاور است.
فرماندار تويسركان نيز در اين نشست گفت: بهره برداري از چهارخطه تويسركان ـ جوكار، سبب تعريض دو گردنه موجود در مسير راه و اصلاح يش از 20 پيچ خطرناك مي شود.
حبيب موميوند اظهار كرد: چهار خطه 33 كيلومتري تويسركان ـ جوكار با اعتبار اوليه پنج ميليارد تومان از سال 89 آغاز شده و بيش از دو ميليارد تومان براي تكميل آن نياز است.
نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اختصاص اعتباراتي براي روشنايي ابتدايي شهر و دو و نيم ميليارد تومان به چهار خطه تويسركان ـ جوكار از نتايج سفر معاونان وزير راه و شهرسازي به تويسركان است.
محمد مهدي مفتح اظهار كرد: اقدامات اجرايي مناسبي در ماههاي اخير درباره محور تويسركان كنگاور و تويسركان ـ جوكار صورت گرفته است.
نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي افزود: با اقدامات صورت گرفته ظرف يك ماه آينده 10 كيلومتر از محور تويسركان ـ كنگاور زير ترافيك مي رود و پنج كيلومتر بعدي تا سه راهي فرسفج هم به نقطه قابل قبولي تا پايان سال جاري مي رسد.
با توجه به ترافيك سنگين مسير تويسركان ـ جوكار و نقش محور در ارتباط استان هاي غرب و جنوب غربي با مركز كشور و به منظور كاهش حوادث ناگوار رانندگي، اجرا و اتمام هرچه سريعتر طرح چهار خطه تويسركان- جوكار ضروري است.
اين طرح جز مصوبات هيئت دولت است و طول كل پروژه از سه راهي جوكار تا ابتداي تونل ورودي تويسركان 20 كيلومتر و داراي پيشرفت فيزيكي 80 درصد است.
همچنين احداث 33 كيلومتر چهار خطه تويسركان ـ كنگاور به سمت سه راهي كنگاور در محدوده حوزه استحفاظي استان همدان ديگر طرح اثر گذار در راههاي شرياني شهرستان تويسركان است كه اجراي 15 كيلومتر از آن يعني تويسركان تا سه راهي فرسفج در حال احداث است.
افزايش ظرفيت ترافيك و ايمن سازي محور با توجه به تردد بالاي وسائط نقليه ، سهولت جا به جايي محصولات كشاورزي و صنعتي، ارتباط بزرگراهي تويسركان و شهرهاي همجوار با غرب كشور و ايجاد مسير جايگزين همدان ـ اسدآباد ـ كنگاور به همدان ـ تويسركان ـ كنگاور از اهداف اجراي چهار خطه محور تويسركان ـ كنگاور است.
اجراي عمليات زيرسازي تا مرحله ساب به طول بيش از 10 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 85 درصد اجرا و عمليات ساب بيس و بيس و اسفالت دو و نيم كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 100 درصد طرح تويسركان ـ كنگاور انجام شده است.
عمليات اجرايي بيس و آسفالت 6 كيلومتر از اين پروژه نيز در حال اجرا است كه آسفالت آن از ابتداي محور شروع شده است.
همچنين عمليات زيرسازي پنج كيلومتر قطعه دوم با پيشرفت فيزيكي 15 درصد در حال انجام است.
معاونان حقوقي و امور مجلس، برنامه ريزي و اقتصادي حمل و نقل و ساخت و توسعه راه هاي وزير راه شامگاه پنجشنبه به همراه مدير كل راه و شهر سازي استان همدان و فرماندار و نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي از طرح چهار خطه كردن جاده هاي تويسركان- جوكار و تويسركان- كنگاور بازديد كردند.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است.
7524/6993