۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81820882
T T
۰ نفر
دانش آموزان كنگاور به مناطق عملياتي غرب كشور اعزام شدند

كرمانشاه - ايرنا - كاروان راهيان نور دانش آموزان دختر مدارس كنگاور روز يكشنبه اين شهر را به مقصد مناطق عملياتي در غرب كشور ترك كرد.

مسئول بسيج دانش آموزي كنگاور در حاشيه اعزام اين دانش آموزان به خبرنگار ايرنا گفت: در اين اعزام 90 نفر از‌ دانش آموزان دختر دبيرستاني به مناطق عملياتي غرب كشور اعزام شدند.
محمد رضا عبدالحسيني افزود: اين تعداد در قالب 2 دستگاه اتوبوس و در مدت 2 روز حضور در اين مناطق از آثار به جاي مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و يادمان مرصاد بازديد خواهند كرد.
وي اظهار داشت: در اين سفر معنوي راويان فتح و مربيان آموزش ديده دانش آموزان را همراهي خواهند كرد و همچنين دانش آموزان از بسته هاي فرهنگي شامل كتاب ادعيه، چفيه و جانماز بهره مند خواهند شد.
عبدالحسيني، اعزام جوانان و نوجوانان نسل سوم انقلاب را به مناطق جنگي از بهترين راههاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عنوان و تصريح كرد: راهيان نور با بازديد از مناطق عملياتي جبهه‌هاي جنگ با دلاورمردي ها و ايثار و فداكاريهاي رزمندگان و مدافعان حريم اسلام و ولايت بيشتر آشنا مي شوند.
وي ادامه داد: آشنايي با راه و سيره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سبب ارتقاي بصيرت و تقويت روحيه مقاومت و ايثار در بين جوانان و نوجوانان به ويژه دانش آموزان در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، حريم ولايت و استمرار راه پاك و نوراني شهدا مي شود.
در روزهاي اخير نيز يك كاروان 300 نفري از دانش آموزان دختر و پسر كنگاوري به مناطق عملياتي اعزام شدند.
شهرستان كنگاور با 85 هزار نفر جمعيت در شرق كرمانشاه واقع است.
7447/8066