۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۳:۴۰
کد خبر: 81824468
T T
۰ نفر

مقام فلسطینی: تسلیم فشارهای آمریكا نمی شویم

۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۳:۴۰
کد خبر: 81824468
مقام فلسطینی: تسلیم فشارهای آمریكا نمی شویم

تهران- ایرنا - عضو كمیته مركزی جنبش فتح اعلام كرد كه تشكیلات خودگردان فلسطین تسلیم فشارهای آمریكا برای متوقف كردن انتفاضه قدس نمی شود.

به گزارش ایرنا، 'عباس زكی' درگفت و گو با شبكه تلویزیونی العالم درباره فشارهای آمریكا بر تشكیلات خودگردان برای توقف انتفاضه قدس گفت : آمریكا حامی روند صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است، اما زمانی كه این رژیم همه توافق ها وتعهدات را زیرپا گذاشت، ما را تنها رها كرد.
وی افزود : آمریكا جرات بازخواست مقامات رژیم صهیونیستی را ندارد. یك بار زمانی كه جان كری وزیر خارجه آمریكا ازاین رژیم انتقاد وتاكید كرد كه شهرك سازی ها و آزاد نشدن اسرای فلسطینی دلیل توقف مذاكرات است، با انتقادات شدید اعضای كنگره آمریكا روبرو شد و نزدیك بود از وزارت خارجه اخراج شود.
این عضو كمیته مركزی جنبش فتح گفت : شكی نیست كه صهیونیست ها و سازمان «ایپك»، دولت آمریكا را دركنترل خود دارند. ما فلسطینیان احساس می كنیم كه اقدام نظامیان صهیونیست دركشتن فلسطینیان با موافقت آمریكاست. آمریكا همه نوع حمایت مادی را در اختیار این رژیم قرار می دهد. اما با وجود حمایت های آمریكا ازرژیم صهیونیستی انتفاضه فلسطینیان به صورت خودجوش آغاز شده است.
وی تاكید كرد، اگر این انتفاضه با حمایت كشورهای عربی آغاز می شد انتظار می رفت كه با فشارهای عربی نیز متوقف شود اما این گونه نیست و این انتفاضه یك خیزش خودجوش مردمی و ناشی از احساس ناامیدی آنان از آینده روند صلح و ادامه اشغالگری های رژیم صهیونیستی است كه زندگی فلسطینیان را نابود كرده است.
وی درباره فشارهای آمریكا بر تشكیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: این فشارها هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و دولت و ملت فلسطین تسلیم این فشارها نمی شوند. گفته می شود كه ارتش رژیم صهیونیستی یك ارتش شكست ناپذیر بوده وازفن آوری های پیشرفته برخورداراست اما نظامیان این رژیم از جوانان فلسطینی در هراس و وحشت هستند.
زمانی كه این رژیم قادر به متوقف كردن فلسطینیان نیست چگونه آمریكا از تشكیلات خودگردان انتظار دارد جوانان فلسطینی را متوقف كند. فلسطینیان به عدالت خواسته های خود باور دارند. فلسطین مسئله اساسی جهان اسلام است. آزادگان عرب واسلام از مسئله فلسطین حمایت می كنند.
سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اكتبر (9 مهر) صحنه اعتراضات گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس بوده است.
دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم معروف شده است.
این اعتراض ها با واكنش شدید نظامیان صهیونیست و كشتار علنی جوانان فلسطینی روبه رو شده كه تاكنون به شهادت دستكم 74 فلسطینی و زخمی و دستگیر شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است.
در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، گروه های مختلف مردمی در جهان اسلام خواهان واكنش مناسب سران كشورهایشان به اقدام های رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین شده اند.
شبد**1480** 1095/1859