۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۳۱
کد خبر: 81825692
T T
۰ نفر
راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار در پایتخت و 770 شهر

استان ها- ایرنا-دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم در تهران و 770 شهر كشور روز چهارشنبه در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار، یك بار دیگر پایبندی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

13 آبان یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به تركیه در سال 1343، كشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 است.
امروز، هموطنانمان در استان های مختلف كشور از زن و مرد با حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار، با فریادهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل، با آرمان های انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی پیمان دوباره بستند و سیاست های سلطه گران و زیاده خواهان را در جهان محكوم كردند.
** كرمان
راهپیمایی 13 آبان در كرمان با حضور امام جمعه، استاندار، مسئولان، دانش آموزان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم از چهارراه توحید به سمت مصلی امام علی (ع) آغاز شد. راهپیمایان با فریادهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استكبار جهانی و سیاست های ظالمانه در جهان و منطقه ابراز داشتند.
مردم با شعارهای یاد امام خمینی پاینده باد رهبر ما خامنه ای زنده باد، امروز روز 13 آبان است روز تصرف دژ شیطان است، امروز روز ملت ایران است روز مبارزه با استكبار است، یاد و خاطره دانش آموزان شهید و امام راحل را گرامی داشتند و بر پیروی از راه شهدا و ولایت تاكید كردند.
راهپیمایان همچنین با شعارهای 'پیام ملت ما توفنده در جهان است رابطه با آمریكا رابطه با شیطان است، خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است، اتحاد و انسجام خود را به نمایش گذاشتند. كرمانی ها همچنین فریاد زدند 'زنده بود بین ما روح خداباوری، اجرای برجام فقط شرایط رهبری'.
** یزد
راهپیمایی یوم الله 13 آبان با حضور دانشجویان، طلاب و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم از 60 نقطه استان یزد آغاز شد.
در این آیین، مردم ولایتمدار با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا، ماعاشق ولایتیم، همه عاشق شهادتیم، 13 آبان یوم الله یوم الله، ما با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایم، انزجار انزجار خود را از استكبار جهانی به نمایش گذاشتند.
** قم
مردم قم بویژه دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و فضلای حوزه علمیه در روز مبارزه با استكبار با حمل تصاویری از رهبركبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و پلاكاردهایی در اهمیت مبارزه با استكبار جهانی، از میدان روح الله تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) راهپیمایی كردند.
'خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، امروز روز 13آبان است، روز تصرف دژ شیطان است،ما همه سرباز توئیم خامنه ای گوش به فرمان توئیم خامنه ای، ای رهبر آزاده آماده ایم ،آماده از شعارهای راهپیمایی امروز در شهر مقدس قم بود.
در پایان این راهپیمایی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه (س) سخنرانی كرد.
** رشت
راهپیمایی قشرهای مختلف مردم بویژه دانش آموزان به مناسبت 13 آبان در 53 نقطه گیلان از ساعت 9 صبح امروز از مسیرهای از قبل تعیین شده آغاز شد.
راهپیمانان با سر دادن شعارهایی، بار دیگر با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید میثاق بستند.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی 13 آبان رشت، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دولت در دو سال گذشته به منظور حفاظت از دستاوردهای انقلاب، مقابل سیاست های ظالمانه استكبار ، جانانه ایستادگی كرده است.
وی با بیان اینكه ملت ایران از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی تاكنون بارها روحیه ظلم ستیزی خود را نشان داده‌، خاطرنشان كرد: مردم در حمایت از اندیشه‌های امام و رهبری براساس سیاستی كه به عنوان ضداستكباری بیان شده ، در راهپیمایی شركت كرده‌اند.
** تبریز
مردم آذربایجان شرقی همگام با دیگر نقاط میهن با شركت گسترده در راهپیمایی 13 آبان، یكصدا فریاد انزجار از استكبار جهانی سر دادند.
راهپیمایان بر پایبندی خود به اهداف و آرمان های انقلاب و امام راحل و پیروی از رهبر معظم انقلاب تاكید كردند.
مردم تبریز شعارهای مرگ بر آمریكا و اسرائیل، آمریكا در چه فكریه خامنه ای خمینیه، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، را فریاد زدند.
راهپیمایی كنندگان پرچم و نمادهای استكبار را در این راهپیمایی به آتش كشیدند.
در پایان راهپیمایی قطعنامه ای در محكومیت جنایات آمریكا و سردمدارانش قرائت شد كه شركت كنندكان با فریادهای الله اكبر بندهای آن را مورد تایید قرار دادند.
** اردبیل
هزاران نفر از مردم بویژه دانش آموزان استان اردبیل با شركت در راهپیمایی 13 آبان شعار مرگ بر آمریكا سردادند.
راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ براسراییل، 13 آبان ماه یوم الله یوم الله، مسیر ایستگاه سرعین تا میدان مصلی را پیمودند.
حضور دانش آموزان و دانسجویان در حالی كه پرچم های جمهوری اسلامی و دست نوشته های ضد استكباری دردست داشتند در این راهپیمایی قابل توجه بود.
در پارس آباد، بیله سوار، گرمی، نمین، مشگین شهر، سرعین، نیر، خلخال و كوثر نیز مردم راهپیمایی 13 آبان را باشكوه برگزار كردند.
** ایلام
مردم ولایتمدار ایلام یكبار دیگر در یوم الله 13 آبان با فریاد رسا و بلند استكبار ستیزی خود را پرشورتر از سال قبل سر دادند.
راهپیمایی 13 آبان ماه امسال از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشكل های دانشجویی با شعار مرگ بر آمریكا همزمان در سراسر كشور، در ایلام از میدان 22 بهمن تا میدان شهید كشوری برگزار شد.
راهپیمایان ایلامی از ساعت ها پیش در مسیر های راهپیمایی تجمع و منتظر آغاز راهپیمایی 13 آبان بودند، سرود جمعی دانش آموزان مدارس نواحی مختلف شهر ایلام در حاشیه این راهپیمایی نیز اجرا شد.
حضور شخصیت ها و مسوولان استانی و كشوری در جمع راهپیمایی 13 آبان امسال نمود خاصی به خود یافته بود.
** بوشهر
همزمان با 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم بوشهر دركنار آبهای نیلگون خلیج فارس فریاد مرگ برآمریكا سردادند.
راهپیمایان با دردست داشتن پلاكاردهایی با مضامین خامنه ای خمینی دیگر است، محور اتحاد مسلمین است، فریاد ملت ما مرگ بر آمریكا، ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است، مطیع امر رهبریم، هیچ كس حق ندارد با آمریكا مذاكره كند، و سردادن فریاد مرگ بر اسرائیل، 13 آبان را گرامی داشتند.
در این مراسم تجمع كنندگان با آتش زدن پرچم های آمریكا و اسرائیل سیاست های استكباری و استعماری آنان را محكوم كردند.
براساس گزارش های دریافتی از شهرها و نقاط مختلف استان بوشهر قشرهای مختلف مردم همگام با دانش آموزان در روز ملی مبارزه با استكبار جهانی با برگزاری راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ برآمریكا روز 13 آبان را گرامی داشتند.
** اهواز
دانش آموزان و مردم خوزستان همزمان با سراسر كشور، چهارشنبه در راهپیمایی یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی شركت كردند.
گروه های دانش آموزی و دانشجویی اهواز به همراه جمعی از مسئولان و معلمان در راهپیمایی 13 آبان در مسیر چهارراه پادادشهر تا چهارراه آبادان در اهواز برگزار شد حضور یافتند.
در این راهپیمایی دانش آموزان با سر دادن شعار آمریكای ستمكار، هیولای جهان خوار، آمریكا چون شیطان است، ننگ كل جهان است، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده' سیاست های جهان خوارانه استكبار جهانی را محكوم كردند.
راهپیمایان با سوزاندن پرچم آمریكا و رژیم صهیونیستی، انزجار خود را از سیاست های ظالمانه استكبار نشان دادند، و سپس مفاد قطعنامه هشت ماده ای سراسری این راهیپیمایی را با شعارهای الله اكبر مورد تاكید قرار دادند.
** بیرجند
مردم خراسان جنوبی با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان، مبارزه با ظلم، استبداد و استعمار را فریاد زدند.
در این راهپیمایی مردم بیرجند مركز خراسان جنوبی با حضور گسترده خود نشان دادند همواره تابع فرمایش های مقام معظم رهبری هستند.
راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ بر امریكا، مرگ بر اسراییل، آمریكا در چه فكریه، ایران پر از بسیجیه، اعلام كردند با وحدت و همدلی حول رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری هرگونه توطئه و دسیسه های دشمنان را به بهترین شكل خنثی خواهند كرد.
** یاسوج
مردم كهگیلویه وبویراحمد با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، جلوه ای زیبا از همدلی و همزبانی را به نمایش گذاشتند.
حضور عشایر دوشادوش مسئولان و مردم این دیار به زیبایی این نمایش همبستگی ملی افزوده بود.
دانشجویان و دانش آموزان امروز همراه با سایر اقشار فریاد مرگ برآمریكا، مرگ بر اسرائیل ، ای رهبر آزاده آماده ایم، وفاداری خود را به نظام و انقلاب و تنفر قلبی خویش را به استكبار جهانی به نمایش گذاشتند.
** كرمانشاه
همزمان با 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی، شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل در آسمان كرمانشاه طنین انداز شد.
در این راهپیمایی حاضران با تجمع در مقابل مسجد جامع و سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل' ، 'آمریكا آمریكا مرگت باد، اسرائیل اسرائیل ننگت باد'، 'ما ملت بیداریم از آمریكا بیزاریم' انزجار خود را از سران استكبار اعلام كردند.
مردم، مسئولان و دانش آموزان با سردادن شعارهای 'لبیك یا خامنه ای لبیك یا حسین است'، 'سیزدهم آبان ماه یوم الله است یوم الله، بنیانگذار این روز روح الله است روح الله' و 'ما پیرو حسینیم، ذلت نمی پذیریم' بار دیگر با امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید عهد كردند.
** سنندج
مردم مرزدار كردستان همزمان با سراسر كشور با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبر انقلاب، انزجار خود را از سیاست های استكبار جهانی اعلام كردند.
مردم كردستان با حضور در راهپیمایی 13 آبان‏‌،‌ اعلام كردند پشتیبان سیاست های ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی هستند.
راهپیمایان با حمل پلاكارد و پارچه نوشته و سردادن شعار، سیاست های مداخله گرایانه آمریكا و رژیم صهیونیستی در ارتباط با ملت ایران را محكوم كردند.
شركت كنندگان كه حضور جوانان و نوجوانان در بین آنها بسیار پررنگ بود، یكصدا فریاد زدند كه تا خون در رگ دارند از انقلاب خود كه ثمره خون هزاران لاله گلگون كفن است دفاع خواهند كرد و هر مانعی را از سر راه این انقلاب بر خواهند داشت.
آیین 13 ابان همزمان با سنندج مركز كردستان در تمامی شهرها و بخش های استان كردستان برگزار شد.
** شیراز
دانشجویان و دانش آموزان شیرازی روز چهارشنبه همزمان با سراسر كشور در راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی شركت كردند.
در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم همگام با دانشجویان و دانش آموزان در خیابان ها و مسیرهایی كه برای برپایی این مراسم تعیین شده بود با سردادن شعارهای الله اكبر، مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل، استقامت و پایداری خود را در برابر سیاست های استكباری غرب به نمایش گذاشتند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پارچه نوشته هایی كه به شعارهای انقلابی مزین شده بود بر تداوم راه و اهداف انقلاب تاكید كردند.
بنا به گزارش خبرنگاران ایرانا مشابه این مراسم در همه شهرستان های استان فارس برگزار شد.
** زنجان
همزمان با 13 آبان فریاد مرگ بر آمریكا راهپیمایان زنجانی بویژه دانش آموزان شركت كننده در این مراسم در شهر طنین انداز شد.
شركت كنندگان در این راهپیمایی كه با حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان، دانشجویان، خانواده های شهدا، اصناف، روحانیون و دیگر اقشار مختلف مردم به همراه مسئولان این استان برگزار شد، شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و هیهات منا الذله سر دادند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی همچنین با نوای تكبیر، قطعنامه سراسری و بیانیه قرائت شده از سوی یكی از دانش آموزان حاضر در مراسم به نمایندگی از تشكل های دانش آموزی و دانشجویی را تائید كردند.
** قزوین
همزمان با سراسر كشور تجمع استكبارستیزی با حضور دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مردم قزوین با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل برگزار شد.
در مراسم 13 آبان روز دانش‌آموز، سالروز تبعید امام راحل به تركیه و شهادت دانش آموزان توسط عمال رژیم پهلوی، شركت كنندگان با تجمع در خیابان شهدای قزوین و سردادن شعارهای انقلابی، نسبت به سیاست‌های استكباری آمریكا اعلام انزجار كردند.
در این مراسم شركت كنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی با مضامین لزوم مقابله با استكبار جهانی بر ایستادگی در برابر زیاده خواهی و دشمنی های آمریكا تاكید كردند.
قرائت بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت 13 آبان با فریادهای الله اكبر مردم به نشانه تایید، پایانبخش این تجمع بود.
همزمان با سراسر كشور نظیر چنین مراسمی در شهرستان های البرز، آبیك، تاكستان، بویین زهرا و آوج نیز برگزار شد.
** ارومیه
راهپیمایی روز 13 آبان با حضور پرشور مردم بویژه دانشجویان و دانش آموزان در شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.
در این راهپیمایی مردم با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استكبار، انزجار خود را از سیاست های استكباری كشورهای غربی و برخی كشورهای منطقه ابراز كردند.
خامنه ای خمینی دیگر است - ولایتش ولایت حیدر است، خونی كه در رگ ماست - هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده - آماده ایم آماده، آذربایجان اویاخدی- انقلابا دایاخدی، آذربایجان جانباز - خامنه ای دن آیریلماز و همچنین محكومیت اقدامات استكبار جهانی در یمن، سوریه و دیگر كشورهای منطقه از دیگر شعارهای مردم ارومیه و دیگر شهرهای اذربایجان غربی در این راهپیمایی بود.
راهپیمایی امروز از ساعت 10 صبح در خیابان امام (ره) ارومیه به سمت میدان انقلاب این شهر برگزار شد.
1596
۰ نفر