۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81828760
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:شكوه آيين اربعين حسيني باعث هراس دشمنان مي شود

شهركرد-ايرنا-نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام ‌جمعه شهركرد تاكيد كرد:شكوه پياده‌ روي اربعين حسيني،باعث ترس و وحشت دل دشمنان شده است.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام محمد علي نكونام،روز شنبه در جلسه مسئولان ستاد مردمي اربعين حسيني و موكب قمربني هاشم(ع) افزود:اربعين حسيني يكي از عرصه‌هاي احياء شعارهاي حسيني است و گام برداشتن در يك حركت زيباي خداپسند و زنده شدن شعائر حسيني و نهضت كربلا است.
به گفته وي،پيوند و برقراري ارتباط قلبي و عاطفي با حضرت اباعبدالله ‌الحسين(ع) را از افتخارات شيعيان دانست و خاطرنشان‌كرد:ما
شيعيان و محبان اهل‌بيت عصمت‌وطهارت(ع) به اين باور و اعتقاد قلبي
رسيده‌ايم كه در اين طوفان عظيم عالم، تنها كشتي كه انسان از غرق‌شدن در امواج سهمگين بلاها و طوفان نجات مي‌دهد، كشتي امام حسين (ع) است.
امام جمعه شهركرد با تاكيد بر اينكه هيچ چيز نمي‌تواند ما را از اين باور
حسيني جدا كند، تصريح‌كرد: باور به امام حسين(ع) از نعمت‌هاي خداي متعال در حق شيعيان و مسلمانان است كه پروردگار آن را همچون درختي در دل اولياء و شيعيان غرس كرده و ريشه دوانده است و ما هم بر خود مي‌باليم كه تفضّل الهي شامل حال ما شده و محبت امام حسين (ع) در دل‌ها ما غرس شده و اين پيوند روزبه روز مستحكم‌تر از گذشته مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه شهركرد،‌ نكونام اربعين حسيني در دستگاه حسيني را داراي جايگاه رفيع و ويژه دانست و گفت:زيارت اربعين را يكي از نشانه‌هاي مؤمن و اهل ايمان برشمرده‌اند، يعني اگر انسان مؤمن بايد تدين و ايمانش به معناي واقعي كلمه اثبات شود و ظهور و بروز پيدا كند بايد، به زيارت اربعين جامه عمل بپوشاند، زيرا كه بروز و ظهور ايمان با زيارت اربعين محقق مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در استان افزود:زائر امام حسين(ع) و خدمت به زائر امام حسين(ع) نزد خداي متعال و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از جايگاه و ارزش بسيار بالايي برخوردار است كه در همين عرصه توفيق شده است كه استان ما نيز در خدمت رساني به زائران سهيم باشد.
نكونام برنامه پياده‌روي اربعين حسيني(ع) را عرصه‌اي براي حيات‌ بخشي به اسلام دانست و تصريح‌ كرد:در اربعين حسيني سال
گذشته مشاهده كرديد كه، ميليون‌ها مسلمان از سراسر جهان و محبان اهل بيت عصمت و طهارت كه اهل تسنن نيز در ميان آنها بودند مانور عظيم مسلمانان را آفريدند كه انعكاس جهاني آن، به عنوان بزرگ‌ترين گردهمايي مسلمانان جهان،زمينه‌ساز افتخار و عظمت دنياي اسلام و استحكام و تقويت پيوند شيعه با اسلام و اهل بيت(ع) شد و علم اسلام و شعائر اسلامي را در جهان بلند و ترويج كرد و ترس و وحشت بزرگي را در دل دشمنان ايجاد كرد.
رييس شوراي فرهنگ عمومي استان با اشاره به برنامه‌ريزي و زمينه‌ سازي دولت عراق و ايران براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم پياده ‌روي اربعين امسال گفت:امسال هم دولت عراق و هم دولت ايران مصمّم‌تر و با عزم راسخ و با تمام توان وارد عمل شده‌اند و تمام تلاش و توان خود را براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين مراسم مهم و ارزشمند به كارگرفته‌اند.
‌ نكونام،ايجاد موكب در مسير نجف و كربلا به نام استان به منظور خدمت‌ رساني به زائران حسيني را حركتي ماندگار و ارزشمند براي استان دانست و گفت:موكب‌ها در مسير نجف به كربلا با هدف خدمت‌رساني
به زائران حسيني شكل مي‌گيرد و انواع خدمات در اين موكب‌ها به زائران عرضه مي‌شود و عراقي‌ها نيز با فداكاري،اخلاص و بزرگواري به زائران اربعين حسيني خدمت مي‌كنند كه در اين بين چهارمحال و بختياري نيز توفيق يافته كه همچون قطره كوچكي در اين درياي عظيم، سهيم شود و بتواند خدمت‌رسان زائران حسيني باشد.
نماينده ولي فقيه در استان خطاب به متوليان و دست‌اندركاران اين برنامه
عظيم تاكيد كرد: بايد برنامه‌ريزي و زمينه‌سازي براي سال‌هاي آينده به
گونه‌اي باشد كه استان نهادينه‌تر و ريشه‌اي‌تر در اين كار عظيم سهيم
باشد و بتواند نقش بيشتر و اساسي‌تر را در خدمت‌رساني به زائران حسيني ايفا كند.
حجت الاسلام‌و‌المسلمين‌ نكونام پيش بيني كرد:پياده روي اربعين حسيني امسال به 30 ميليون نفر برسد و چهارمحال و بختياري زمينه خدمت رساني و پذيراي از 200 هزار نفر از زائران را برعهده گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت:يكي از بزرگترين افتخارات مردم
چهارمحال و بختياري در طول تاريخ بعد از اسلام، مزين بودن به مدال عاشقي و خادمي اهل بيت عصمت و طهارت است.
قاسم سليماني دشتكي،پياده‌روي اربعين حسيني را يكي از مصدايق بارز وحدت شيعيان دانست و افزود: وحدت شيعه از رمزهاي رسيدن به موفقيت و پيروزي در برابر توطئه‌هاي استكبارجهاني و ايستادگي در برابر ابرقدرت‌هاي جهان است.
وي،راه‌اندازي موكب در مسير نجف به كربلا به نام استان و انتخاب شعار «هر نفر ميزبان يك زائر حسيني» را اقدامي ارزشمند دانست و گفت:خدمت رساني و پذيرايي از 200 هزار زائر حسيني،احداث يك جايگاه ثابت در كربلا براي پذيرايي از زائران حسيني در آينده و سرعت‌بخشي در ساخت و بهره‌برداري از زائرسراي استان در مشهد را از الويت‌هاي كارهاي فرهنگي استان محسوب مي‌شود.
به گزارش ايرنا،در اين نشست راهكارهاي جمع آوري نذورات مردمي در چهارمحال و بختياري براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني مورد ارزيابي قرار گرفت.
2097