۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲
کد خبر: 81828799
T T
۰ نفر
افزايش آمادگي نيروهاي شهرداري شيراز براي مقابله با بحران

شيراز- ايرنا- معاون اجرايي و خدمات شهري شهرداري شيراز گفت: با توجه به برگزاري چندين مانور، ميزان آمادگي نيروها و مجموعه هاي خدماتي شهرداري شيراز تا حد قابل قبولي افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا رمضان اميني، عصر شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران استان فارس در شيراز افزود: باهدف ايجاد هماهنگي هرچه بيشتر بين مجموعه هاي مختلف شهرداري و افزايش آمادگي براي مقابله با بحران ها و حوادث احتمالي، آمادگي داريم تا يك مانور تمام عيار در روزهاي پيش رو برگزار كنيم.
وي ادامه داد: هدف ما از برگزاري اين مانورها افزايش هماهنگي بين مجموعه ها و شناخت نقاط قوت و ضعف است تا در زمان بحران بتوانيم بهترين عملكرد را ارائه دهيم.
او اضافه كرد: هم اينك بيش از چهار هزار و 650 نيروي عملياتي را به ساختار خود افزوده ايم تا در كنار ساير نيروهاي شهرداري، آماده خدمات رساني به شهروندان در تمام ساعت هاي شبانه روز باشند.
اميني، با اشاره به افزايش يك هزار درصدي برخي اقلام و تجهيزات مقابله با بحران شهرداري شيراز نسبت به سال 93 بيان كرد: براي كنترل و نظارت بهتر بر امور، تغييراتي در ساختار شهرداري ايجاد كرده ايم و علاوه بر مناطق 10 گانه، شهر را به ناحيه، گروه و حتي دسته نيز تقسيم كرده ايم.
وي گفت: در كنار آمادگي نيروهاي شهرداري شيراز و تامين ماشين هاي مورد نياز، اقدامات ديگري مانند لايروبي جدول هاو كانال هاي آب و فاضلاب شهري، هرس درختان و ذخيره سازي نمك و ماسه را نيز انجام داده ايم.
معاون اجرايي و خدمات ايمني شهرداري شيراز، در مورد لايروبي رودخانه خشك شيراز هم گفت: در بيشتر نقاط رودخانه كار لايروبي انجام شده و در محدوده شهر شيراز در اين زمينه مشكلي نداريم.
اميني، بيشتر خطر ناشي از طغيان رودخانه خشك در زمان سيل را متوجه محدوده منطقه هفت دانست و اظهار كرد: با توجه به اقدامات انجام شده در بحث لايروبي و آماده سازي رودخانه و صرف هزينه 50 ميليارد ريالي در اين زمينه، اما نگراني ما از بابت آن بخش از رودخانه است كه در خارج از محدوده شهر قرار دارد كه ممكن است باعث پس زدن جريان سيل شود و براي براي شهروندان ايجاد مشكل كند.
وي، ابراز اميدواري كرد كه با همكاري و هماهنگي تمام دستگاه ها و مجموعه ها، در صورت بارش باران و برف سنگين، آمادگي براي مقابله با بحران احتمالي به بالاترين حد ممكن برسد.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري فارس هم گفت: تمام 103 شهرداري استان فارس ستاد مديرين بحران تشكيل داده اند و آمادگي نسبي در شهرداري ها در اين زمينه وجود دارد.
عليرضا بيات پور افزود: دستورالعمل ويژه اي نيز براي كميسيون ماده 100 صادر و ابلاغ شده تا در صورت بروز مشكل براي ساخت و سازهاي موجود حريم رودخانه ها تدابير و اقدامات لازم در اين زمينه اتخاذ شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كارنامه موفقي در بحث مهار بحران ناشي از بارش برف در شهر شيراز نداريم، انتظار مي رود كه تمهيدات لازم در اين زمينه انديشيده شود تا در صورت بارش مجدد برف، دچار مشكل و سردرگمي نشويم.ك/2
6122 /6118