۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81830214
T T
۰ نفر
زمينهاي كشاورزي آبياري شده با فاضلاب در خواف تخريب شد

مشهد- ايرنا- سرپرست اداره حفاظت محيط زيست خواف گفت: با حكم قاطع دادستان اين شهرستان زمينهاي كشاورزي آبياري شده با فاضلاب تخريب شد.

اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي روز يكشنبه به نقل از علي طاهريان گزارش داد: فردي كه در حاشيه كال خواجه يار اقدام به كشاورزي با استفاده از فاضلاب شهري مي كرد شناسايي و با طرح شكايت اين اداره پرونده اي در اين خصوص تشكيل و متهم روانه دادسرا شد.
وي افزود: در پي پايش انجام شده توسط محيطبانان فردي كه اقدام به كاشت ذرت در يك قطعه زمين در محدوده باغهاي خواجه يار شهر خواف كرده و با فاضلاب جاري در كال حاشيه زمين آنها را آبياري مي كرد با حكم قاطع مرجع قضايي مواجه شد.
سرپرست اداره حفاظت محيط زيست خواف ادامه داد: با طرح شكايت از نامبرده حكم تخريب آب بند ساخته شده توسط وي و كشاورزي انجام شده صادر و با همكاري ماشين آلات شهرداري حكم دادستان خواف اجرا شد.
وي از كشاورزان خواست از استفاده فاضلاب در كشاورزي به دليل آلودگيهاي مختلفي كه در آن وجود دارد خودداري نمايند و از تمامي شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه استفاده از فاضلاب در كشاورزي چه به وسيله روان آب و چه بوسيله تانكر مراتب را به اداره حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.
مركز شهرستان 122 هزار نفري خواف در فاصله 267 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد. خواف مركب از چهار بخش مركزي، سنگان، جلگه زوزن و سلامي 96 روستا دارد. 65 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند.
خواف حدود 12 هزار و 200 بهره بردار كشاورزي در بخشهاي زراعت، دام، باغداري و صنايع وابسته دارد.ك/1
7496/1858