۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۵
کد خبر: 81830577
T T
۰ نفر
توزيع بيش از 12هزار تن نهاده هاي دامي توسط تعاون روستايي هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مدير سازمان تعاون روستايي هرمزگان گفت: از ابتداي امسال تاكنون 12هزار و 400 تن نهاده هاي دامي در بين اعضاي تعاوني ها و تشكل هاي دامي اين استان توزيع شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيروس اسدپور دوشنبه اظهار داشت: اين نهاده ها به ارزش 62 ميليارد و 240 ميليون ريال با نرخ مصوب دولتي خريداري و توزيع شده است.
وي با اشاره به اينكه بيشترين نهاده ها در شهرستان هاي بندرعباس، ميناب و بستك توزيع شده ، افزود: اين نهاده ها از نوع سبوس بوده و به ازاي هر كيلو گرم پنج هزار و 600 ريال بين دامداران و تشكل هاي دامداري استان توزيع شده است.
اسدپور با بيان اينكه 90درصد توليدات دامي در استان از طريق دامداري هاي روستايي بوده، تصريح كرد: در حال حاضر دامداري هاي سنتي و صنعتي در استان با دارا بودن بيش از يك ميليون و 200 هزار راس دام سبك و 42 هزار راس گاو و گوساله مشغول فعاليت هستند.
مديرسازمان تعاون روستايي هرمزگان، خاطرنشان كرد: به منظور ساماندهي و خدمات دهي بهتر به بهره برداران و دامداران استان نشست هاي مشترك با معاونت امور دام استان و شركت ها و تشكل هاي ذينفع برگزار شده و خريد دام هاي مازاد روستاييان و صادرات در دستوركار قرار گرفته كه اميدواريم در آينده اي نزديك محقق شود.ك/3
7198/ 6048