۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81831373
T T
۰ نفر

كاهش اقبال افكار عمومي سوئد به پذيرش مهاجران

۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81831373
كاهش اقبال افكار عمومي سوئد به پذيرش مهاجران

تهران - ايرنا - نظرسنجي ها از كاهش تمايل مردم سوئد به پذيرش مهاجراني حكايت دارد كه اين كشور را به عنوان مقصد برگزيده اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از استكهلم، نظرسنجي موسسه 'سيفو' (Sifo) كه نتيجه آن امروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان مي دهد دست كم 41 درصد مردم سوئد با محدود شدن تعداد پذيرش پناهجوياني كه راهي اروپا شده اند، موافق هستند.
اين در حاليست كه اين ميزان در آغاز ماه سپتامبر (شهريور ماه) تنها 29 درصد بود.
اين نظرسنجي كه در جامعه آماري يك هزار سوئدي صورت گرفت و نتايج آن در روزنامه ' سونسكا داگ بلادت' (Svenska Dagbladet) منتشر شد، نشان مي دهد از هر چهار سوئدي يك نفر با سهميه پذيرش متقاضيان پناهندگي در كشورش موافق است و تنها 17 درصد مردم نيز افزايش اين سهميه را خواستارند.
نظرسنجي موسسه 'ايپسوس' (Ipsos) كه نتيجه آن در روزنامه 'داگنز نيهتر' (Dagens Nyheter) منتشر شد، نيز بيانگر آن است كه 26 درصد مردم سوئد موافق افزايش سهم كشورهاي اسكانديناوي براي پذيرش مهاجران هستند. اين در حاليست كه اين ميزان در ماه سپتامبر 44 درصد بود.
همچنين امروز 42 درصد مردم سوئد با كاهش تعداد پذيرش درخواست پناهندگي موافق هستند و اين در حاليست كه اين ميزان پيشتر 30 درصد اعلام شده بود.
بر پايه اين نظرسنجي، 96 درصد از هواداران حزب راست افراطي 'دمكرات هاي سوئد' كاهش تعداد آوارگان مجاز به باقي ماندن در كشورشان را خواستارند.
خبرگزاري فرانسه با اشاره به افزايش مخالفت ها با پذيرش آوارگان در شبكه هاي اجتماعي، به نقل از روزنامه «سونسكا داگ بلادت» نوشت: 35 درصد از مطالب محبوب مردم سوئد كه در صفحه هاي 'فيسبوك'، 'توييتر' و 'اينستاگرام' در ماه گذشته ميلادي منتشر شده، در مخالفت با پذيرش مهاجران بوده است.
اين آمار در ماه پيش از آن 21 درصد اعلام شده بود.
پيش بيني مي شود سوئد تا پايان سال جاري ميلادي 190 هزار آواره را بپذيرد.
آژانس مهاجرت سوئد همچنين اعلام كرده است تا پايان ماه جاري ميلادي با كمبود محل اسكان آوارگان و مهاجران خارجي روبرو خواهد شد و تا پايان امسال به 25 تا 45 هزار محل اقامت جديد براي آوارگان نياز خواهد داشت.
جنگ و ناآرامي هاي خاورميانه و شمال آفريقا كه با حمايت و مداخله نظامي آمريكا و برخي كشورهاي غربي و عربي در منطقه به راه افتاده، به افزايش شمار آوارگان بخصوص از سوريه منجر شده و اين امر اروپا را با بزرگترين بحران مهاجرت پس از جنگ جهاني دوم مواجه كرده است.
پيشتر رئيس آژانس اروپايي نظارت بر مرزهاي شنگن (فرانتكس) از ثبت 800 هزار ورود غيرقانوني به اروپا در سال جاري ميلادي خبر داد.
همچنين كميسارياي عالي پناهجويان سازمان ملل متحد اعلام كرده است از ابتداي سال جاري ميلادي بيش از 700 هزار آواره از طريق مديترانه وارد اروپا شده اند و از اين تعداد سه هزار و 210 نفر در دريا جان باخته و يا ناپديد شده اند.
اروپام ** 9053 **1561**1479
۰ نفر