۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81832264
T T
۰ نفر

ورزش گناباد سرشار از ظرفيت، محروم از توجه

۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81832264
ورزش گناباد سرشار از ظرفيت، محروم از توجه

گناباد- ايرنا- رئيس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ورزش اين شهرستان با وجود برخورداري از ظرفيتهاي فراوان در بخشهاي مختلف از توجه مناسب مسئولان و دست اندركاران ذيربط محروم است.

حسين شاهدوست روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع 40 هيات ورزشي شهرستان گناباد 30 هيات فعالند و مسئولان اين هياتها بدون دريافت هيچ گونه حقوقي با ذوق و علاقه و با كمترين منابع مالي فعاليت مي كنند.
وي از ورزش همگاني و توجه به استعدادهاي رده هاي سني پايه و نوجوانان و جوانان به عنوان پشتوانه هاي ورزش قهرماني ياد كرد و گفت: شهرستان گناباد در همگاني كردن ورزش طي سال گذشته يكي از برترين شهرستانهاي استان خراسان رضوي بود و از ابتداي امسال هم شاهد فعاليتهاي خوبي در اين بخش بوديم.
وي اظهار كرد: در زمينه ورزش همگاني از ابتداي امسال تاكنون 12 همايش پياده روي در شهرستان گناباد و روستاهاي تابعه آن برگزار شده كه با استقبال بسيار آحاد مختلف مردم همراه بود.
شاهدوست گفت: اميرحسين صفري بيدختي دونده نوجوان گنابادي مهر ماه امسال در رشته دو و ميداني يك هزار و 500 متر در دومين مرحله مسابقات قهرماني نوجوانان بسيجي كشور در تهران موفق به كسب مدال طلا و قهرماني اين دوره از رقابتها شد و فاطمه ميران مقدم ديگر دو ميداني كار اين شهرستان هم امسال در رشته پرتاب وزنه در مسابقه هاي شرق كشور در بيرجند اول شد و به رقابتهاي سراسري راه يافت.
رئيس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: ورزش سواركاري اين شهرستان هم از قطبهاي مستعد سواركاري استان خراسان رضوي محسوب مي شود و با وجود 150 اسب و سواركار مستعد، فقط يك پيست سواركاري در اين شهرستان وجود دارد.
وي خاطر نشان كرد: با وجودي كه هيات موتورسواري و اتومبيل راني گناباد به تازگي تشكيل شده اين هيات در سالجاري ميزبان رقابتهاي موتورسواري قهرماني استان بود و موتورسواران اين شهرستان استعدادهاي خود را به خوبي نشان دادند.
شاهدوست ادامه داد: ورزرش كوهنوردي و صعودهاي ورزشي هم يكي از ورزشهاي مستعد و داراي توان و ظرفيت در گناباد است و كوهنوردان اين شهرستان امسال به قله دماوند صعود كردند كه در صورت جذب حامي مالي آمادگي صعود به قله هاي مرتفع ساير كشورها را هم دارند.
وي اظهار كرد: گناباد با برخورداري از 11 زورخانه ورزشهاي باستاني بيشترين تعداد زورخانه ها را در بين شهرستانهاي خراسان رضوي به خود اختصاص داده و در ورزشهاي پهلواني و باستاني از قطبهاي مستعد اين استان و حتي كشور است.
رئيس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: هيات كاراته گناباد هم از هياتهاي فعال استان خراسان رضوي است و كاراته كاران اين شهرستان در رقابتهاي كشوري حرفهاي بسيار براي گفتن دارند و رتبه هاي خوبي را در سالهاي اخير كسب كرده اند.
وي افزود: تيم فوتسال شهاب بانوان گناباد هم در اين مدت با دستيابي به مقام دوم مسابقه هاي فوتسال استان خراسان رضوي به رقابتهاي كشوري صعود كرد.
وي خاطر نشان كرد: تيمهاي فوتبان فجر بيدخت و كيهان گناباد هم در سالجاري در رقابتهاي سوپر ليگ استان و تيم آواي كوير هم در رقابتهاي ليگ دسته دوم استان خراسان رضوي حضور دارند و تيم واليبال بانوان گناباد هم پارسال عنوان قهرماني استان را به خود اختصاص داد.
شاهدوست توجه به جنبه علمي ورزش و رده هاي سني پايه شامل نوجوانان و جوانان را از جمله رويكردهاي اداره ورزش و جوانان گناباد در رشته هاي گوناگون ورزشي دانست و گفت: با اين هدف امسال نخستين دوره رقابتهاي فوتبال كمتر از 14 سال استان خراسان رضوي به ميزباني اين شهرستان برگزار شد.
وي رشد چشمگير فعاليتهاي امسال شش مدرسه فوتبال و واليبال گناباد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته را از ديگر اقدامهاي شاخص ورزش اين شهرستان ذكر كرد.
وي ادامه داد: اين شهرستان با وجود استعدادها و ظرفيتهاي فراوان در رشته هاي ورزشي همچنان با مشكلات مختلف و به ويژه مالي دست و پنجه نرم مي كند بطوريكه در نيمه نخست امسال فقط 40 ميليون ريال به اين بخش اختصاص يافته است.
شاهدوست افزود: در چهار سال گذشته 11 ميليارد ريال براي توسعه، تعميرات و نگهداري فضاهاي ورزشي شهرستان گناباد اختصاص يافته و از ابتداي امسال هم هيچ مبلغي به اين بخش تخصيص نيافته است.
وي گفت: هم اكنون چهار پروژه نيمه تمام شامل سالن ورزشي روستاي روشناوند، استخر، استاديوم ورزشي آزادي و استاديوم همت (شريعت) در شهرستان گناباد وجود دارد كه براي تكميل آنها حدود 20 ميليارد ريال مورد نياز است.
وي خواستار استفاده از ظرفيتهاي ورزشي ساير ادارات و نهادهاي اين شهرستان براي جبران كمبود فضاهاي ورزشي و حمايت مسئولان از ورزش گناباد شد.
رئيس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: سرانه ورزشي در اين شهرستان طي پنج سال گذشته از چهار دهم به شش دهم متر مربع رسيده است.
هم اكنون از مجموع هفت هزار ورزشكار در 30 رشته ورزشي شهرستان گناباد حدود دو هزار نفر زيرپوشش بيمه قرار دارند./3
2095/ 6053