۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳
کد خبر: 81835450
T T
۰ نفر
رييس جمهوري تاجيكستان در اسلام آباد/ گام ديگر در توسعه روابط پاكستان و آسياي مركزي

اسلام آباد - ايرنا - امامعلي رحمان رييس جمهوري تاجيكستان براي انجام ديدار و گفت و گو با عالي ترين مقامات پاكستان، بامداد پنجشنبه وارد اسلام آباد شد و محمد نواز شريف نخست وزير كشور ميزبان، شخصا به همراه تعدادي از اعضاي كابينه اش ، از وي در فرودگاه بين المللي اسلام آباد استقبال كرد.

امامعلي رحمان در مدت اقامت دو روزه در اسلام آباد، ضمن ديدار با نخست وزير و برخي ديگر از عالي ترين مقامات پاكستان، در خصوص گسترش همكاري هاي ميان دو كشور در زمينه هاي مختلف با آنها گفت و گو خواهد كرد.
پاكستان و تاجيكستان از روابطي دوستانه برخوردارند و محمد نواز شريف هم در تابستان امسال و هم تابستان سال گذشته به دوشنبه پايتخت تاجيكستان سفر كرد. يكي از اين سفرها در قالب سفر دوجانبه و يكي ديگر، براي شركت در كنفرانس بين المللي آب انجام شد.
در سفر جاري رييس جمهوري تاجيكستان به اسلام آباد، قرار است چند قرارداد و تفاهم نامه در زمينه هاي مختلف به ويژه با هدف تقويت همكاري هاي اقتصادي امضا شود.
دولت كنوني پاكستان نسبت به دولت هاي قبلي اين كشور، گام هاي بلندتري در توسعه روابط با آسياي مركزي برداشته است و اعلام كرده كه طرح بزرگ راهروي اقتصادي پاكستان-چين را از طريق خطوط حمل و نقل، به كشورهاي آسياي مركزي متصل خواهد كرد.
محمد نواز شريف در راستاي تقويت بيش از پيش روابط دولت خود با كشورهاي آسياي مركزي، قرار است كمتر از يك هفته آينده راهي ازبكستان شود.
آساق**1723