۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81835618
T T
۰ نفر
55 هزار دانش آموز در 182 مدرسه قرآني خراسان رضوي تحصيل مي كنند

مشهد- ايرنا- معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: هم اكنون حدود 55 هزار دانش آموز در مدارس قرآني سطح اين استان مشغول تحصيل هستند.

براتعلي منصوريان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خراسان رضوي از جمله استانهاي موفق و پيشرو در آموزشهاي قرآني به دانش آموزان است.
وي گفت: 182 مدرسه قرآني هم اينك با برنامه ريزي هدفمند و زنگ اضافه آموزشي در خراسان رضوي اقدام به آموزشهاي قرآني به دانش آموزان علاقه مند مي كنند.
معاون اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي افزود: در هر ناحيه و منطقه آموزشي استان چهار باب مدرسه قرآني داير است.
وي ادامه داد: مدارس قرآني طبق برنامه آموزشي به مدت چهار ساعت در هفته علاوه بر ساعات آموزشي ساير مدارس، با حضور معلم ويژه اقدام به ارائه آموزشهاي قرآني به دانش آموزان مي كنند كه به اين ترتيب در هفته دو زنگ ويژه قرآن در اين مدارس برپا است.
منصوريان گفت: هر مدرسه قرآني به صورت ميانگين 300 دانش آموز را زير پوشش آموزشي دارد.
وي با اشاره به فعاليت 52 دارالقرآن در كنار اين مدارس افزود: فعاليت دارالقرآنها به صورت مستقل و در اوقات فراغت دانش آموزان علاقه مند ساماندهي شده است.
معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي ادامه داد: هر دارالقرآن بين 100 تا 120 دانش آموز را زير پوشش آموزش دارد.
وي با بيان اينكه راهبرد اصلي اين اداره كل تربيت تمام ساحتي دانش آموزان در سال تحصيلي جاري است گفت: علاوه بر اين بر مبناي كليد واژه 'قنات' كه خلاصه شده آموزشهاي قرآن، نماز، امام شناسي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است نسبت به تربيت دانش آموزان اقدام مي شود.
منصوريان افزود: حفظ موضوعي قرآن كريم جزو راهبردهاي اساسي است كه اجراي آن در نهايت موجب حفظ سالانه 40 آيه قرآن در موضوعات مختلف از سوي دانش آموزان شركت كننده مي شود.
استان شش ميليون نفري خراسان رضوي يك ميليون و 200 هزار دانش آموز دارد.ك/3
7496/1858