۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81835742
T T
۰ نفر
34 هزار جلد كتاب در زندان هاي استان مركزي در اختيار مددجويان است

اراك - ايرنا - مدير كل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان مركزي گفت: 34 هزار جلد كتاب در مجموعه زندان هاي اين استان در اختيار مددجويان قرار دارد و به زودي دو هزار جلد كتاب ديگر به آن اضافه مي شود.

خشايار جمشيدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: در طول هفته كتاب و كتابخواني از 24 تا 30 آبان ماه، با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني، برنامه هاي گسترده و متنوعي پيش بيني شده كه با استقبال خوب مددجويان علاقه مند به فرهنگ مكتوب را همراه شده است.
وي افزود: توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني، پر كردن اوقات فراغت مددجويان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و كتابخواني ، افزايش سرانه مطالعه، ارتقاء فرهنگ عمومي و به تبع آن كاهش ارتكاب مجدد جرم ، بالندگي و شكوفايي در سبك زندگي و خود باوري مددجويان از جمله اهداف و برنامه هاي اين اداره كل براي مددجويان در طول هفته كتاب و كتابخواني است.
جمشيدي گفت: برپايي نمايشگاه كتاب، اهداي كتاب به مددجويان نمونه در امر مطالعه، تقدير از فعالان عرصه كتابخواني و مسئولان كتابخانه ها از ديگربرنامه هاي اجرايي اين هفته در زندان هاي استان مركزي است.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به امر مطالعه و ترويج فرهنگ كتابخواني در بين مددجويان افزود: با نظر سنجي به عمل آمده توسط كارشناسان فرهنگي و حوزه كتاب اين اداره كل و به منظور توسعه فعاليت هاي فكري و فرهنگي و ارتقاء سرانه مطالعه مددجويان، نياز سنجي موضوعي كتاب به عمل آمده و كتب مورد توجه و علاقه مددجويان شناسايي و نسبت به تهيه آنها از طرق مختلف اعم از خانه كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل ارشاد استان، نهاد كتابخانه هاي عمومي استان و خريد از انتشارات مختلف اقدام شد كه با استقبال بسيار خوب مددجويان مواجه شد.
جمشيدي گفت: به طور قطع مطالعه كتاب؛ بازخورد و بازدهي بالايي در اصلاح رفتار و بازگشت به سلامت رواني و تثبيت رفتار بهنجار اجتماعي مددجويان خواهد داشت.
علاوه بر زندان مركزي كه مربوط به جرائم عمومي است، اندرزگاه نسوان و اردوگاه كاردرماني موادمخدر در اراك ، شهرستان هاي خمين، محلات، دليجان ، ساوه و تفرش هم زندان دارند.
زندانيان زير 18 سال استان مركزي در كانون اصلاح و تربيت اراك نگهداري مي شوند.
از 24 تا 30 آبان ماه با عنوان هفته كتاب و كتابخواني نامگذاري شده است.
6066/6012