۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81835895
T T
۰ نفر
سومين پايگاه اورژانس جاده اي شهرستان روانسر افتتاح شد

كرمانشاه - ايرنا - سومين پايگاه اورژانس جاده اي روانسر روز پنجشنبه در روستاي نهرابي اين شهرستان افتتاح و آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرپرست شبكه بهداشت و درمان روانسر گفت: اين پايگاه در زميني به مساحت 200 متر مربع احداث شده و براي راه اندازي آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
دكتر فريدون نوري افزود: اين پايگاه در مسير جاده شهرستانهاي كرمانشاه (كوزران)، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجاني ايجاد شده كه روزانه شاهد تردد مسافرين زيادي از اين مسير هستيم.
وي تصريح كرد: علاوه بر پايگاه اورژانس شهر روانسر هم اكنون سه پايگاه ديگر در جاده كرمانشاه به روانسر (روستاي غلامعلي بگ) روانسر به پاوه (شاهو) و روستاي نهرابي فعال است.
نماينده مردم اورامانات در مجلس شوراي اسلامي نيز در مراسم افتتاح اين پايگاه با بيان اينكه ما قدردان خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم افزود: امنيت و سلامت در وهله اول برگ برنده نظام مقدس جمهوري اسلامي و در وهله دوم برگ برنده دولت تدبير و اميد است.
نعمت الله منوچهري اضافه كرد: امنيت پايدار را در سطح كشور و منطقه اورامانات شاهد هستيم و اين آسان به دست نيامده و از آن مهمتر آسان حفظ نشده و در اين راه ايثارگريهاي زيادي را داشته ايم.
عضو مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: برگ برنده دولت تدبير و اميد ارتقا بهداشت و درمان و سلامت مردم است كه با نيم نگاهي به گذشته شاهد هستيم چه تحولات عظيمي در نظام سلامت كشور ايجاد شده است.
منوچهري اظهار كرد: اجراي طرح بركت تل و تكميل بيمارستان جديد شهرستان پاوه، تكميل فاز دوم بيمارستان در حال احداث ثلاث باباجاني، اجراي طرح كوهورت و جانمايي بيمارستان روانسر و راه اندازي درمانگاه تخصصي
در شهرستان جوانرود از جمله خدمات نظام و دولت در بخش بهداشت و درمان در منطقه اورامانات است.
وي از ورود دستگاه سي تي اسكن براي اولين بار به منطقه اورامانات خبر داد و گفت: اين دستگاه در روزهاي آينده در بيمارستان جوانرود نصب خواهد شد.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان كرمانشاه نيز گفت: با توجه به اينكه مسير مواصلاتي نهرابي مسير حادثه خيزي است و آمار تصادفات و تلفات آن بالا بود مصمم شديم كه اين پايگاه را راه اندازي كنيم.
صائب مدرسي با بيان اينكه در استان كرمانشاه 52 پايگاه اورژانس فعال است افزود: از اين تعداد 27 پايگاه آن جاده اي ، 24 پايگاه شهري و يك پايگاه اورژانس هوايي است.
وي اظهار كرد: يك دستگاه اتوبوس آمبولاس ديگر در استان تجهيز شده و هم اكنون دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح استان فعال است كه براي ايام اربعين يك دستگاه به استان ايلام اعزام خواهد شد.
شهرستان روانسر در 60 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
8066