۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۷:۵۷
کد خبر: 81837150
T T
۰ نفر
ارتش چين آماده رويارويي با آمريكا است

پكن - ايرنا - ارتش چين قصد دارد براي مقابله با آمريكا در درياي جنوبي از جديدترين تجهيزات و تسليحات برخوردار شده و خود را براي رويارويي با پيشرفته ترين جنگ افزارهاي اين كشور آماده كند.

در شرايطي كه هر روز تنش ها ميان چين و آمريكا در درياي جنوبي شدت مي گيرد و دسته بندي هاي جديدي هم در اين منطقه شكل گرفته است، هر دو كشور در حال به رخ كشيدن قواي نظامي خود هستند.
به گزارش ايرنا، نيروي دريايي آمريكا ناوها و جنگنده هاي پيشرفته خود را به درياي جنوبي اعزام كرده است و چين نيز بي توجه به اين وضعيت در حال ساخت و ساز جزاير شني است.
اما در اين ميان روزنامه «گلوبال تايمز» كه ديدگاههاي حزب حاكم كمونيست چين را منتشر مي كند، گزارش كرده است كه اين كشور به هيچ وجه هراسي از آمريكا ندارد و حضور آنها در منطقه براي ما ترس آور نيست.
نشريه با اشاره به اظهارات مقام هاي نظامي آمريكا مبني بر اعزام نيروهاي نظامي و تسليحات مدرن به درياي جنوبي چين آورده است: ما هم براي مقابله با آنها با تازه ترين دستاوردهاي نظامي آماده ايم.
در ادامه مطلب اين روزنامه آمده است: براي اينكه با اين ارتش مدرن روبرو شويم راهي به جز تقويت نيروهاي مسلح با بهترين و جديدترين تسليحات وجود ندارد.
«گلوبال تايمز» خاطرنشان كرده است كه ارتش چين هر سال 10 درصد بودجه خود را افزايش مي دهد و به پيشرفته ترين تسليحات مجهز مي شود. اين در حاليست كه اين مساله از سوي مردم نيز حمايت مي شود و تحت اين حمايت و اين اقتدار نظامي، ديگر جاي ترس و هراسي از واشنگتن باقي نمي ماند.
روزنامه چيني تهديد كرده است كه درگيري هاي نظامي چين و آمريكا در درياي جنوبي به همين منطقه محدود نخواهد شد و اگر قرار است درگيري و جنگي ميان ارتش هاي دو كشور شروع شود، آمريكا بايد بداند كه دامنه آن به پايگاه هاي ديگر آمريكا در نقاط دور افتاده و حتي به داخل خاك اين كشور كشيده مي شود زيرا چين مجبور خواهد شد از پيشرفته ترين تسليحاتش در اين نبرد استفاده كند.
پكن اعلام كرده است كه موضوع درياي جنوبي چين موضوع ساده اي نيست كه آمريكا با ساده لوحي تصور كند مي تواند در اين خصوص با چين چانه زني كند.
چين همواره تاكيد دارد كه نمي خواهد با آمريكا وارد درگيري نظامي شود اما از سوي ديگر خاطرنشان مي كند كه خود را براي هر شرايطي آماده كرده است و به همين دليل نشريه «گلوبال تايمز» نوشته است كه احداث تپه ها و جزاير شني طبق مقررات بين المللي ادامه خواهد يافت.
آساق*231*1597