۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱
کد خبر: 81837506
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش مازندران كتاب در مسير تربيت را منتشر كرد

ساري- ايرنا- آموزش و پرورش مازندران كتابي را با عنوان ' در مسير تربيت ' براي ساماندهي فعاليت هاي پرورشي و فرهنگي مدارس منتشر كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين كتاب كه معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش مازندران آن را راهنماي عمل مربيان پرورشي معرفي كرده ، توسط تيمي از كارشناسان نوشته شد و انتشارات عصر ماندگار آن را منتشر كرد.
معاون پرورشي آموزش و پرورش مازندران روز شنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت : اين كتاب به عنوان راهنماي عمل مربيان پرورشي و فرهنگي قرار است به استان هاي ديگر هم ارسال شود .
محمد شعباني افزود : كتاب با استفاده از نظرات مربيان و معاونان پرورشي به منظور كيفيت بخشي به فعاليت هاي پرورشي و فرهنگي، ساماندهي و اولويت بندي فعاليت ها، كاهش دغدغه هاي اجرايي و پرداختن به محتواي تربيتي مدارس تدوين شده است.
او ادامه داد : در اين كتاب سياست هاي بيست گانه حوزه معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش ، ساحت هاي تربيت از دريچه سند تحول بنيادين و توصيه هاي تربيتي و تاكيدات اجرايي، معرفي تمام فعاليت هاي تربيتي مدارس ، معرفي تشكل ها و نحوه تعامل با آنها، شاخص هاي ارزيابي فعاليت هاي تربيتي مدارس و تقويم اجرايي گنجانده و تبيين شده است.
شعباني گفت : نويسندگان كتاب در آن بر لزوم جلب اعتماد دانش آموزان ، عدم تفكيك آموزش از پرورش ، پرهيز از ارائه گزارش هاي مكرر ، دانش آموز محور ي ، استفاده از ظرفيت تشكل هاي دانش آموزي ، توجه به تمام ساحت هاي تربيت ، استفاده از ظرائف هنري و ادبي در انتقال پيام تربيتي ، بهره گيري از ظرفيت اردو ، برنامه ريزي و توجه ويژه به دانش آموزان در معرض خطر و لزوم به روز رساني دانش و مهارت مربيان تاكيد كرده اند .
وي افزود : چهار تشكل دانش آموزي فعال در مدارس شامل بسيج دانش آموزي ، انجمن اسلامي ، هلال احمر و پيشتازان - فرزانگان هم در اين كتاب به طور اجمالي معرفي شده اند و نحوه تعامل مدارس با اين تشكل ها هم تبيين شده است.
شعباني گفت : در بخش پاياني اين كتاب هم شاخص هاي ارزيابي از عملكرد تربيتي مدارس و تقويم اجرايي فعاليت ها و سامانه پيامكي معاونت پرورشي جهت ارتباط دو سويه مربيان و ستاد گنجانده شده است .
كتاب در مسير تربيت كه 76 صفحه دارد ، با سه هزار شمارگان و قيمت 60 هزار ريال منتشر شده است .
7330/1654