۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۴
کد خبر: 81838407
T T
۰ نفر
استاندار بصره: زائران ايراني بدون گذرنامه و رواديد به مرز عراق نروند

آبادان- ايرنا- استاندار بصره روز شنبه با اعلام دو برابر شدن گيت هاي كنترل در مرز شلمچه گفت: از ورود زائران ايراني بدون گذرنامه و رواديد به عراق جلوگيري مي شود.

«ماجدمهدي النصراوي» در گفت و گو با ايرنا درباره اقدام هاي صورت گرفته براي پذايرايي از زائران حسيني از مرز شلمچه تا بصره عراق تصريح كرد: طبق توافق ايران و عراق، از ورود زائران ايراني بدون گذرنامه و رواديد به خاك عراق جلوگيري مي شود.
وي رعايت قوانين را سبب آسان شدن روند رفت و آمد زائران به عتبات عاليات دانست و ادامه داد: براي آسان شدن روند تردد زائران، استقرار يك دفتر نمايندگي صدور رواديد در خرمشهر و يك نمايندگي در سوسنگرد پيش بيني شده است.
استاندار بصره افزود: طبق برنامه ريزي صورت گرفته، شماري از هيات هاي مذهبي در نقطه صفر مرزي شلمچه و چذابه براي خدمت رساني به زائران حسيني مستقر شده اند و با آغاز حركت جمعي و گروهي كاروان هاي ايراني آماده خدمتند.
النصراوي گفت: با توجه به تجربه پارسال و حضور بي شمار زائران ايراني در مرز شلمچه به مناسبت اربعين و پاسخگو نبودن گيت هاي ورود و خروج به عراق، شمار گيت هاي ورودي به خاك عراق براي كنترل گذرنامه به دو برابر افزايش يافت تا جوابگوي حجم بالاي زائران باشد.
استاندار بصره افزود: در مرز چذابه نيز اقدام هاي مناسبي براي استقبال از زائران ايراني انجام شده و افزون بر افزايش گيت هاي گذرنامه، با كمك مردم و هيات هاي مذهبي موكب هايي نيز از طرف عراق براي پذيرايي از زائران اربعين پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: با توجه به تدابير امنيتي پليس استان بصره، امنيت مسير حركت زائران ايراني و عراق در استان بصره تامين شده است.
مرز بين المللي شلمچه و چذابه از گذرگاه‌هاي زائران براي ورود به عتبات عاليات است و پيش بيني مي شود در اربعين امسال بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين دو نقطه به سوي كربلا بروند.
3015/6125/6065/1961
۰ نفر