۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81844540
T T
۰ نفر

60 تروریست داعش در موصل و الرمادی كشته شدند

۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81844540
60 تروریست داعش در موصل و الرمادی كشته شدند

تهران – ایرنا – مقام های عراقی روز چهارشنبه از كشته شدن 60 تروریست داعش در موصل و الرمادی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری المسله،مقام فرماندهی عملیات الانبار دراین باره گفت: 40 عنصر گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای امنیتی عراق در شمال الرمادی مركز استان الانبار كشته شدند.
وی افزود: نیروهای امنیتی در جریان این عملیات 5 خودروی نظامی گروه داعش را منهدم كردند و 40 تروریست را كشتند.
مقام یادشده ادامه داد: نیروهایی از فرماندهی عملیات الانبار با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف موفق شدند خودروهای نظامی داعش كه مناطق البوذیاب و البوفراج در شمال الرمادی را هدف قرار داده بود، منهدم كنند.
همچنین یك مقام در استان نینوا روز چهارشنبه گزارش داد در بمباران هوایی به یك پادگان و مخفیگاه گروه تروریستی داعش در شمال و غرب موصل، 20 عنصر تروریستی این گروه كشته شدند.
این منبع افزود: تجهیزات و خودروهای نظامی داعش در منطقه الغابات واقع در شمال موصل در جریان این حملات هدف قرار گرفت و به طور كامل منهدم شد.
نیروهای عراقی در ماه های اخیر در حال مقابله شدید با گروه های تروریستی هستند و تاكنون موفقیت هایی در جبهه های نبرد با داعش در الرمادی و سنجار كسب كرده اند.
نیروهای كرد عراق هفته گذشته در جریان یك عملیات 2 روزه تروریست های داعش را از شهر سنجار در استان نینوا در شمال عراق بیرون راندند و این شهر را آزاد كردند.
عملیات باز پس گیری سنجار از 3 جبهه آغاز شد و در جریان آن 7 هزار و 500 پیشمرگ كرد شركت داشتند.
مسعود بارزانی رییس اقلیم كردستان عراق روز جمعه با اعلام موفقیت نیروهای پیشمرگ كرد در آزادسازی شهر سنجار از چنگال داعش این پیروزی را عاملی موثر در آزادسازی موصل از اشغال تروریست های داعش دانست.
عراق از سال گذشته با حملات تروریستی داعش و اشغال بخش هایی از شمال و غرب این كشور از سوی عناصر این گروه دست به گریبان است.
خاورم **9366**9109**1010
۰ نفر