۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱
کد خبر: 81847833
T T
۰ نفر
هشدارهواشناسي هرمزگان نسبت به آبگرفتگي و سيلابي شدن مسيل ها در استان

بندرعباس- ايرنا- اداره كل هواشناسي هرمزگان نسبت به آبگرفتگي و سيلابي شدن مسيل ها در استان در روزهاي آينده هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اداره كل هواشناسي هرمزگان روز شنبه در اخطاريه اعلام كرده است: نقشه هاي جديد هواشناسي بيانگر نزديكي سامانه فعال بارشي از روز دوشنبه دوم آذر از سمت جنوب غرب به كشور است كه سبب ناپايداري شديد و قابل ملاحظه در جنوب كشور و استان هرمزگان تا پايان هفته جاري مي شود.
اداره كل هواشناسي هشدار داده است: با توجه به آبگرفتگي و سيلابي شدن مسيل ها در اين مدت از تردد در حاشيه رودخانه هاي فصلي خودداري شود و با توجه به تندباد لحظه اي و مواج شدن دريا در روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه احتمال خسارت به سازه هاي دريايي دور از انتظار نيست و با توجه به ناپايداري جوي و دريايي تمهيدات لازم در بخش هاي مختلف صورت گيرد.
در اين اخطاريه ناپايداري ها به شرح ذيل اعلام شده است: از اوايل دوشنبه وزش باد نسبتا شديد همراه با گردوخاك و مواج شدن دريا (تنگه هرمز و درياي عمان) بتدريج افزايش ابر از سمت غرب استان پيش بيني مي شود.
در روز سه شنبه به تدريج بارش باران و رعد وبرق، در جزاير خليج فارس با شدت بيشتر، تند باد لحظه اي و مواج شدن دريا دور از انتظار نيست.
در روز چهارشنبه نيز مردم هرمزگان شاهد استقرار سامانه ناپايدار در منطقه ، بارندگي همراه با رعد وبرق ، كاهش محسوس دما خواهند بود و احتمال ريزش برف در ارتفاعات شمال در اين مدت پيش بيني مي شود.
در اين اخطاريه آمده است فعاليت اين سامانه از روز پنجشنبه از غرب استان كاهش خواهد يافت به تدريج از ساعات پاياني بعد از ظهر سامانه از منطقه خارج و سرعت باد نيز كاهش خوهد يافت.ك/3
7198/ 6048 /1596
۰ نفر