۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81847864
T T
۰ نفر

روساي دانشگاه ها به استاندار تهران چه گفتند؟

۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81847864
روساي دانشگاه ها به استاندار تهران چه گفتند؟

تهران - ايرنا - لزوم حضور و فعاليت احزاب در كشور، كنترل فشارهاي بيروني وارده به دانشگاه ها و تلاش براي ايجاد فضاي باز دانشجويي فصل مشترك صبحت هاي روساي دانشگاه هاي استان تهران در نشست با سيدحسين هاشمي استاندار بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدحسين هاشمي استاندار تهران امروز(شنبه) ميزبان روسا و معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاههاي استان بود تا در آستانه سالروز 16 آذر، روز دانشجو مسئولان ارشد استانداري در كنار مديران ارشد دانشگاه هاي تهران به بررسي مهمترين مشكلات و موضوعات روز دانشجويان مشغول به تحصيل در استان بپردازند.
در اين نشست كه با حضور معاونين سياسي و اجتماعي و امنيتي و انتظامي استاندار و جمعي از مسئولان ارشد استانداري تهران برگزار شد مهمترين نكات مطرح شده در صحبت هاي حاضران را تلاش براي ايجاد فضاي باز دانشجويي به منظور ايجاد تضارب آرا و مديريت داخلي مستقل دانشگاه ها تشكيل مي داد.

رئيس دانشگاه شهيد بهشتي: دانشگاه ها بار مسايل اجتماعي درون جامعه را به دوش مي كشند
محمد مهدي طهرانچي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي در اين نشست مشترك با تاكيد بر اينكه دانشگاه ها در شرايط فعلي بار مسايل اجتماعي درون جامعه را به دوش مي شكند گفت: فشار احزاب و گروه هاي سياسي به دليل برخي محدوديت هاي درون جامعه به حركت هاي دانشجويي وارد مي شود.
وي با اشاره به اينكه حجم مسايل بيروني واردشده به دانشگاه ها مديريت داخلي اين نهادها را مشكل مي كند افزود: بايد با هماهنگي ساير دستگاه هاي استان اين روند مديريت شود.
طهرانچي با اشاره به در پيش بودن روز دانشجو تاكيد كرد: بايد با نهادهاي مرتبط هماهنگي حداكثري انجام شود تا فشارهاي بيروني كه بدنبال ملتهب كردن فضاي دانشگاه هستند كنترل شود.

رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير: در يك سال و نيم گذشته مجوز تاسيس سه تشكل دانشجويي صادر شده است
سيداحمد معتمدي، رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير با اشاره به اينكه در طول يك سال و نيم گذشته مجوز تاسيس سه تشكل سياسي و چندين تشكل فرهنگي و علمي در دانشگاه امير كبير صادرشده است گفت: در طول اين مدت درخواست هرگروهي كه خواهان تاسيس تشكل يا نهاد صنفي را اجابت كرده و مجوزهاي مربوط را صادر كرديم.
وي خاطرنشان كرد: تلاش كرديم تا افراد تند و مساله دار در اين تشكل ها مسئوليتي نداشته باشند كه در اين امر نيز موفق بوديم.
معمتدي از برگزاري 107 نشست دانشجويي تنها در مهرماه سال جاري در اين دانشگاه خبر داد و گفت: تفاهم خوبي بين جريان هاي مختلف دانشجويي براي فعاليت براساس ضوابط قانوني ايجاد شده است.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير تاكيد كرد: مناظره ها و نشست هاي دانشجويي زيادي در اين دانشگاه برگزار مي شود كه سعي شده از نمايندگان جريان هاي مختلف سياسي در آن حضور داشته باشند.

رئيس دانشگاه علم و صنعت: معتقد به فضاي باز كنترل شده در دانشگاه ها هستيم
محمدعلي برخورداري رئيس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به افزايش تحركات دانشجويي همزمان با نزديك شدن به روز انتخابات گفت: استنباط ما از شرايط سه ماه آينده اين است كه دانشگاه ها در مسير مباحث سياسي حركت كنند.
وي با بيان اينكه اعتقاد ما ايجاد فضاي باز كنترل شده در دانشگاه هاست افزود: بايد هدايت جريان هاي دانشجويي را برعهده داشته باشيم.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف: دانشجويان در ارائه درخواست هاي خود قانونمند شدند
محمود فتوحي فيروزآباد، رئيس دانشگاه صنعتي شريف با اشاره به تلاش براي قانونمندشدن دانشجويان اين دانشگاه در ارائه درخواست هاي صنفي خود گفت: دانشجويان بايد دو هفته قبل از برگزاري نشست خود درخواست مربوط را به شوراي نظارت دانشگاه ارائه كنند.
وي از فعاليت چهار تشكل بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي دانشجويان، انجمن مستقل دانشجويان و جامعه اسلامي دانشجويان در اين دانشگاه خبر داد و افزود: حفظ آرامش دانشگاه همواره در اولويت است و براين اساس در برنامه هاي برگزارشده از سوي اين گروه ها سعي شده تا حد امكان از جريان هاي موافق و مخالف دعوت شده و مناظره ها دوطرفه باشد.
رئيس دانشگاه صنعتي شريف تاكيد كرد: تاكنون مشكل خاصي در اين خصوص در اين دانشگاه وجود نداشته است.

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي: تلاش كرديم دانشگاه با برند علمي خود شناخته شود
حسين سليمي، رئيس دانشگاه علامه طباطبايي نيز در اين نشست با اشاره به اينكه تا پيش از اين دانشگاه علامه طباطبايي به دليل وجود جنبه هاي پررنگ سياسي خود با برند سياسي شناخته مي شد گفت: در اين دو سال تلاش كرديم دانشگاه با برند علمي خود مطرح شود و از فضاي دانشگاه التهاب زدايي كنيم.
وي با اشاره به اينكه با توجه به شرايط كشور و در پيش بودن انتخابات، مطالبه براي انجام فعاليت هاي هيجان انگيز در اين دانشگاه در حال اوج گرفتن است افزود: بايد اين هيجانات به شكل مثبت كنترل و جذب شود.
سليمي به در پيش بودن روز دانشجو اشاره و اظهار كرد: 16 آذر روز غليان احساسات دانشجويان است كه بايد تدابير مناسبي براي آن در نظر گرفته شود.
گفتني است سيدحسين هاشمي استاندار تهران نيز در اين نشست با بيان اينكه رويكرد اصلي ما در قبال دانشگاه ها پويايي در كنار مديريت مستقل است گفت: پويايي، نشاط و آرامش حاكم بر فضاي دانشگاه ها طي دو سال گذشته نتيجه و محصول ارزشمند سياست هاي دولت تدبير و اميد است.
هاشمي افزود: ايجاد فضاي گفتماني براي مطرح شدن افكار دانشجويان سياست اصلي دولت تدبير و اميد است كه تداوم خواهد داشت.
تهرام**2079// 1625