۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۸
کد خبر: 81855354
T T
۰ نفر
2300 تعاوني جديد امسال در كشور ايجاد شده است

سمنان - ايرنا - معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: امسال بيش از دو هزار و 300 تعاوني جديد با 11 ميليون نفر عضو و سهام دار در كشور ايجاد شده است.

به گزارش ايرنا، سيدحميد كلانتري روز پنجشنبه در همايش تعاون، كار آفريني و اشتغال در شهرستان گرمسار افزود: هم اكنون بيش از 98 هزار تعاوني فعال در كشور فعاليت دارد.
وي با اشاره به تسهيلات بانكي ارائه شده به تعاوني ها اظهار داشت: تسهيلات بانكي ارائه شده به تعاوني ها در قالب تسهيلات عادي؛ تسهيلات ارزي صندوق توسعه ملي و تسهيلات صندوق كار آفريني اميد تا سقف يك ميليارد ريال است.
وي خاطرنشان كرد: صندوق حمايت از سرمايه گذاري وثيقه مورد نياز تعاوني هايي كه تسهيلات از بانك ها و معاملات اقتصادي انجام مي دهند را تا سقف 70 درصد تضمين مي كند.
معاون تعاون، كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: سال گذشته يك ميليارد و 300 ميليون دلار از محصولات تعاوني هاي كشور صادر شده و در هفت ماه سپري شده از امسال اين صادرات يك ميليارد دلار شده است.
كلانتري تصريح كرد: تا پايان امسال ميزان صادرات محصولات افزايش مي يابد و نسبت به پارسال 40 درصد بيشتر مي شود.
وي همچنين از بسته شدن پرونده تعاوني هاي مسكن مهر در سال 95 خبر داد و گفت: وزارت تعاون مسئول تشكيل تعاوني ها در بخش مسكن است و 60 درصد مسكن مهر كشور معادل يك ميليون و 450 واحد مسكوني در قالب فعاليت تعاوني هاي مسكن مهر ساخته شده است.
وي افزود: تامين زيرساخت هاي واحدهاي مسكوني مهر بر عهده وزارت راه و شهرسازي و شهرداري هاست.
به گفته وي، 80 تا 90 درصد ساخت مجتمع هاي مسكوني مهر انجام شده اما خدمات عمومي نظير مدرسه، بازار، پاسگاه نيروي انتظامي و محوطه سازي انجام نشده است.ك/2
7340/6026/8066
۰ نفر