۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81856967
T T
۰ نفر
جانشین فرمانده ناجا:زائران اربعین از شلمچه و چذابه به عراق سفر كنند

آبادان-ایرنا-جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به آن دسته از هموطنانی كه تاكنون مسیر خروج خود از كشور را برای حضور در آیین اربعین حسینی در كربلا مشخص نكرده اند، توصیه كرد:با توجه به وجود ترافیك شدید در مرز مهران، از شلمچه و چذابه خوزستان به عراق سفر كنند.

سردار اسكندر مومنی شنبه در مرز بین المللی شلمچه در بازدید از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی به ایرنا گفت:با توجه به استقبال زائران حسینی و محدودیت های ترافیكی در مرز مهران، تردد اتباع خارجی تنها از مرزهای شلمچه و چذابه امكانپذیر است.
سردار مومنی تاكید كرد:زائران اربعین حسینی برای اخذ گذرنامه و روادید از مبدا اقدام كرده و بدون توجه به شایعات، اخبار موثق را از مبادی رسمی دریافت كنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد:طی چند روز گذشته برخی شهروندانی كه بدون گذرنامه و روادید قصد خروج از كشور را داشتند، به داخل كشور بازگردانده شدند.
وی تصریح كرد:بر اساس آمار، تاكنون بیش از یك میلیون و 200 هزار زائر از از سه مرز مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در مراسم اربعین به عراق سفر كردند كه این تعداد، بیانگر افزایش 50 درصدی سفر زائران اربعین نسبت به سال گذشته است.
سردار مومنی گفت:همچنین بر اساس آمار، بیش از 50 درصد از زائران از مرز مهران به كربلا عزیمت كرده و 50 درصد دیگر نیز از مرزهای خوزستان به عراق سفر كردند.
مومنی تاكید كرد:نیروی انتظامی تمامی ظرفیت های خود را در بخش ترافیكی، خدماتی، صدور گذرنامه و امنیتی برای آسان شدن سفر زائران كربلا به كار بسته است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد كربلای معلا است.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 كیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 كیلومتر می باشد كه زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی كشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در كربلای معلا تردد كردند كه پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یك میلیون تن افزایش یابد.
3015/6125