۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81857296
T T
۰ نفر
جانشين فرمانده ناجا:زائران اربعين از شلمچه و چذابه به عراق سفر كنند

آبادان-ايرنا-جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به هموطناني كه تاكنون مسير خروج خود از كشور را براي حضور در آيين اربعين حسيني در كربلا مشخص نكرده اند توصيه كرد: با توجه به وجود ترافيك شديد در مرز مهران، از شلمچه و چذابه خوزستان به عراق سفر كنند.

سردار اسكندر مومني شنبه در مرز بين المللي شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به استقبال زائران حسيني و محدوديت هاي ترافيكي در مرز مهران، تردد اتباع خارجي تنها از مرزهاي شلمچه و چذابه امكانپذير است.
سردار مومني تاكيد كرد:زائران اربعين حسيني براي اخذ گذرنامه و رواديد از مبدا اقدام كرده و بدون توجه به شايعات، اخبار موثق را از مبادي رسمي دريافت كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد:طي چند روز گذشته برخي شهرونداني كه بدون گذرنامه و رواديد قصد خروج از كشور را داشتند، به داخل كشور بازگردانده شدند.
وي تصريح كرد:بر اساس آمار تاكنون بيش از يك ميليون و 200 هزار زائر از از سه مرز مهران، شلمچه و چذابه براي شركت در مراسم اربعين به عراق سفر كردند كه اين تعداد بيانگر افزايش 50 درصدي سفر زائران اربعين نسبت به سال گذشته است.
سردار مومني گفت:همچنين بر اساس آمار، بيش از 50درصد از زائران از مرز مهران به كربلا عزيمت كرده و 50 درصد ديگر نيز از مرزهاي خوزستان به عراق سفر كردند.
مومني تاكيد كرد:نيروي انتظامي تمامي ظرفيت هاي خود را در بخش ترافيكي، خدماتي، صدور گذرنامه و امنيتي براي آسان شدن سفر زائران كربلا به كار بسته است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به مقصد كربلاي معلي است.
مسير اهواز- چذابه حدود 110 كيلومتر و خرمشهر- شلمچه نيز 30 كيلومتر مي باشد كه زائران عتبات عاليات همه ساله از اين دو مسير راهي كشور عراق مي شوند.
در ايام اربعين پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه براي حضور در عزاداري اربعين در كربلاي معلا تردد كردند كه پيش بيني مي شود اين تعداد در سال جاري به بيش از يك ميليون نفر افزايش يابد.
3015/6125/6064
۰ نفر