۷ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۳
کد خبر: 81857799
T T
۰ نفر
زائران بدون ويزا در مرز چذابه منتظر لغو رواديد هستند

اهواز- ايرنا- بيش از 500زائر بدون ويزا در پشت درهاي پايانه مرزي چذابه منتظر لغو رواديد هستند تا بدون تشريفات قانوني به كربلا بروند.

به گزارش ايرنا اين زائران شنبه شب بدون توجه به هشدارها و اطلاع رساني پليس همچنان اصرار مي كنند كه بدون ويزا و تنها با داشتن گذرنامه معتبر از مرز عبور كنند.
نيروهاي پليس و مرزباني با اخطارهاي مكرر از افراد بدون ويزا خواستند به پايانه مرزي چذابه نزديك نشوند و پس از تهيه مدارك معتبر از جمله ويزا اجازه دارند به كربلا بروند.
با وجود هشدارهاي پليس هنوز شماري از افراد بدون ويزا مايل نيستند محدوده پايانه مرزي چذابه را ترك كنند.
مسئولان سياسي و انتظامي استان خوزستان بارها از مشتاقان زيارت امام حسين(ع) در ايام اربعين خواستند به هيچ عنوان اجازه خروج از مرزهاي چذابه و شلمچه بدون داشتن ويزا و گذرنامه را نخواهند داد.
هم اكنون در سه شهر خرمشهر ، سوسنگرد و اهواز ويزاي گروهي و انفرادي در مدت زمان كوتاهي صادر مي شود ولي برخي زائران تصور مي كنند همچون اربعين سال گذشته ، مقامات عراقي در روزهاي آخر رواديد را لغو مي كنند.
هزينه صدور ويزاي انفرادي 40دلار و ويزاي گروهي 30دلار مي باشد.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي خوزستان پيش تر گفته بود به هيج عنوان اجازه خروج زائران بدون ويزا و گذرنامه داده نخواهد شد.
سرهنگ سيدرحمان موسوي افزود: خروج غيرقانوني از مرزهاي شلمچه و چذابه براساس توافق مقامات دو كشور ايران و عراق ممنوع است وتاكنون احدي از مرزهاي استان به صورت غيرقانوني عبور نكرده است.
دو مرز شلمچه و چذابه دو كانون اصلي تردد كاروان هاي اربعين حسيني در استان خوزستان به شمار مي روند.
تردد زائران اربعين حسيني از دو هفته پيش شروع شده و هم اكنون به اوج خود نزديك شده است.
6065