۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲
کد خبر: 81860685
T T
۰ نفر
وزیر ورزش:از كمیته المپیك در آماده سازی تیم ها حمایت می كنیم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان،گفت: با تمام توان از اقدامات كمیته ملی المپیك و پارالمپیك در راه آماده سازی تیم های ورزشی حمایت می كنیم.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، هفتمین جلسه ستاد بازی های المپیك و پارالمپیك امروز (دوشنبه) با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك و همچنین دبیركل كمیته ملی پارالمپیك برگزار شد.
گودرزی در این جلسه با تاكید بر هماهنگی و همراهی هر دو نهاد برای نتیجه گیری بهتر كاروان اعزامی ایران به بازی های المپیك، گفت: موفقیت كاروان ایران در بازی های المپیك 2016 ریو موجب نشاط و سربلندی كشور و مردم خواهد شد.
وی افزود: كمیته های ملی المپیك و پارالمپیك و وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی در تمامی موارد فنی و مالی، شرایطی را ایجاد كنند تا ورزشكاران با خاطری آسوده به فكر موفقیت در المپیك ریو باشند.
وزیر ورزش و جوانان با تاكید به اعزام كاروان پاك به این رقابت ها گفت: در این خصوص اقدامات موثر و جدی نظیر آموزش متمركز و آگاه سازی ورزشكاران و مربیان را در دستور كار داریم.

** هاشمی: اعتماد كاملی بین وزارت ورزش و كمیته المپیك وجود دارد
در ادامه این جلسه كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك با تقدیر از افزایش مبلغ جوائز و پاداش مدال آوران المپیك ریو گفت: با وزارت ورزش و جوانان برای حضور هرچه بهتر ورزشكاران كشورمان در المپیك همكاری خواهیم داشت.
وی خاطرنشان كرد: اعتماد كاملی بین این دو نهاد وجود دارد و در تلاشیم تا با كسب نتایج درخشان در این رویداد مهم، مردم را خوشحال كنیم. هدف یكی است و همین نكته برای ما حائز اهمیت است.
هاشمی همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دو بخش فنی و مالی برای تیم های اعزامی به بازی های المپیك ارائه كرد.
رامین طباطبایی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) نیز با بیان اینكه 95 درصد موارد دوپینگ ورزشكاران خود را پیش از اعزام به مسابقات شناسایی می كنیم، افزود: سعی كرده ایم ورزشكاران را با آموزش چهره به چهره و دوره های تخصصی، با مسائل دارویی آشنا و آن ها را برای حضوری پاك آماده كنیم.
امیر ماندگارفر دبیركل كمیته ملی پارالمپیك نیز گزارش كاملی از نحوه آماده سازی تیم های تحت پوشش این حوزه ارائه داد.
در این جلسه گزارش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بازی های المپیك و پارالمپیك، گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) و گزارش نحوه آمادگی تیم های ملی ارائه شد.
ورزشی ** 2024 ** 1701
۰ نفر