۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81860905
T T
۰ نفر
جابجايي سه  هزار و768  زائر اربعين حسيني توسط ناوگان حمل و نقل عمومي لرستان

خرم آباد - ايرنا - مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان گفت: تاكنون سه هزار و 768 زائر اربعين حسيني توسط ناوگان حمل و نقل عمومي استان جابجا شده اند.

حسن رحماني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرناافزود:اين تعداد مسافر توسط 62 دستگاه اتوبوس و 79 دستگاه ميني بوس جابجا شده است.
وي تصريح كرد: كاروان 120 نفره زائران پاكستاني نيز پس از نقص فني در اتوبوس خود با سه دستگاه اتوبوس ناوگان لرستان جابجا و راهي مرز شدند.
اظهار داشت: در مجموع دو هزار و 335 زائر توسط ناوگان اتوبوسي و يكهزار و 433 نفر با ناوگان ميني بوس استان جابجا شدند.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان گفت: سال گذشته 28 هزار نفر زائر اربعين حسيني توسط نوگان حمل و نقل عمومي استان جابجا شده كه پيش بيني مي شود امسال نيز اين تعداد زائر توسط اين ناوگان جابجا شود.
رحماني افزود: سال گذشته با استفاده از 566 دستگاه اتوبوس و 330 دستگاه ميني بوس اين تعداد مسافر از مرز منتقل شده و امسال نيز بيش از يكهزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي لرستان كار جابجايي زائران از مرز را انجام مي دهند.
وي اظهار داشت: با توجه به سابقه سال گذشته بازگشت زائران از روز اربعين تا يك هفته پس از آن ادامه داشت و در سالجاري نيز تا زماني كه كار بازگشت زائران از مرز پايان نيافته ناوگان حمل و نقل عمومي استان فعال خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه پارسال 150 هزار نفر از مرز مهران وارد كشور شدند اظهار داشت: بيش از يكهزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي استان نيز در اين مرز مستقر مي شود.
به گفته وي بر اساس تردد شمارهاي كشور سال گذشته از 27 آبان تا 11 آذر ، تردد در استانهاي ايلام، كرمانشاه و لرستان به ترتيب نسبت به سال قبل از آن 157، 34 و 29 درصد افزايش داشته است.
7269/6060