150 مكان براي اسكان زائرين در هنگام برگشت از عتبات عاليات آماده شده است

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار كرمانشاه از آماده شدن 150 مكان در سطح شهرستان براي اسكان زائرين در هنگام برگشت آن ها از كربلاي معلا و عتبات عاليات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در جلسه ساماندهي زائرين اربعين حسيني (ع) كه در سرسراي جلسات فرمانداري برگزار شد، اظهار كرد: خوشبختانه ستاد اربعين شهرستان كه از يك ماه پيش فعاليت خود را آغاز كرده تاكنون اقدامات بسيار خوبي را در راستاي اسكان و پذيرايي و خدمات رساني به زوار گرامي انجام داده است.
وي ادامه داد: كميته هاي مختلف اين ستاد آمادگي خود را براي بازگشت زوار حسيني (ع) حفظ كرده اند و آماده هستند تا به شكل بهتري نسبت به رفت زوار اقدامات لازم براي برگشت آن ها را انجام دهند.
رنجبر گفت: عمده زائران كربلا، مسير مهران به كرمانشاه را براي بازگشت خود انتخاب مي كنند و همين وظيفه ستاد اربعين شهرستان را سنگين تر مي كند ولي با اين حال آمادگي لازم براي انتقال، اسكان و پذيرايي از آن ها وجود دارد.
فرماندار كرمانشاه ادامه داد: طبق تجارب گذشته و همچنين مسير رفت زائران، شهر ماهيدشت محل اسكان و استراحت بسياري از زائرين است و به همين دليل مسئولان بخش بايد آمادگي لازم براي پذيرايي و اسكان را داشته باشند.
وي گفت: مسجد و كاروانسراي ماهيدشت در مدت بازگشت زوار آماده اسكان و پذيرايي از زائران هستند و حتي اگر لازم شد مدارس اين بخش نيز بايد در اختيار زوار كربلا قرار بگيرد.
رنجبر همچنين خواستار استقرار و نظارت نيروي انتظامي و دستگاه هاي نظارتي در پايانه شهيد كاوياني كرمانشاه شد و افزود: حفظ امنيت مسافران و جلوگيري از افزايش نرخ كرايه اقدامات مهمي است كه اين نيروها بايد انجام دهند.
وي يادآور شد: از يك ماه پيش موكب هاي متعددي نيز در سطح شهرستان از جمله موكب سيدالشهدا (ع) در ماهيدشت راه اندازي شده كه چه در هنگام رفت و چه هنگام برگشت خدمات خوبي به زائران ارائه داده و يا خواهند داد.
رنجبر در پايان و با اشاره به صدور 60 هزار ويزا براي زوار عتبات عاليات، گفت: خوشبختانه كار اعزام بدون مشكل انجام گرفت و مردم مهمان نواز كرمانشاه نيز در كنار مسئولان حضوري بسيار فعال و چشمگير داشتند.
فردا (چهارشنبه) مصادف با اربعين حسيني است و عمده زائران عتبات عاليات از فردا شب به كشور باز مي گردند كه حدود 90 درصد آن ها مسير مهران - اسلام آبادغرب - كرمانشاه را براي بازگشت انتخاب مي كنند.
7458/8066