۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81862204
T T
۰ نفر
شهرستان گناباد در آستانه اربعين حسيني حال و هواي عاشورايي گرفت

گناباد-ايرنا- در آستانه اربعين سرور و سالار شهيدان جهان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) شهرستان گناباد حال و هواي عاشورايي به خود گرفته و عزادار مصائب آن حضرت و اهل بيت و ياران فداكار ايشان است.

به گزارش ايرنا، به همين مناسب گناباد يكپارچه عزادار است و بيرقهاي عزا بر سردر مساجد، حسينيه ها و تكايا، ادارات، كارخانجات، مدارس، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي اين شهرستان نصب شده است.
مردم اين شهرستان و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در راستاي عزاداري هاي ماه محرم و صفر هم اكنون خود را براي حضور در مراسم عزاداري اربعين حسيني آماده مي كنند.
يكي از آداب و رسوم محوري مناطق روستايي و شهري گناباد در محرم و صفر برگزاري مراسم تعزيه خواني و شبيه خواني واقعه عاشورا در نقاط مختلف شهري و روستايي اين شهرستان است كه با حال و هواي خاصي در آستانه اربعين حسيني برگزار مي شود.
از جمله اقدامهاي شاخص و منحصر به فرد در اين شهرستان پياده روي زائران گنابادي به تاسي از پياده روي زائران حضرت سيدالشهدا (ع) در كربلا در روز اربعين است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي گناباد در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: مردم و عزاداران حسيني در اين شهرستان همزمان با روز اربعين مسافت 20 كيلومتري گناباد تا شهر كاخك را با پاي پياده طي مي كنند و سپس با پيوستن به خيل عزاداران در مقبره امامزاده سلطان محمد عابد (ع) كاخك در مصيبت شهادت حضرت امام حسين (ع) و ياران وفادارش به سوگواري مي پردازند.
حجت الاسلام محمد رضا رحماني افزود: در ماه هاي محرم و صفر 190 مبلغ براي انجام امور تبليغي، سخنراني و ذكر مصائب حضرت سيدالشهدا (ع) به نقاط مختلف شهرستان گناباد اعزام شدند كه از اين تعداد 30 نفر را مبلغان اعزامي از قم و مشهد و بقيه را مبلغان گنابادي تشكيل مي دهند.
وي اظهار كرد: در آستانه اربعين حسيني زيارت اربعين همراه با مداحي و عزاداري در مساجد و حسينه هاي نقاط شهري و روستايي گناباد با شكوه خاصي برگزار مي شود.
وي گفت: ساماندهي هياتهاي عزداراي و گروههاي تعزيه خواني و شبيه خواني در اين ايام مورد توجه خاص ادارات تبليغات اسلامي و فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد قرار دارد.
هم اكنون 220 مسجد و حسينيه در نقاط مختلف شهري و روستايي شهرستان گناباد وجود دارد.
190 هيات عزاداري طي ماه هاي محرم و صفر در اين شهرستان به عزاداري مي پردازند.
شهرستان 90 هزار نفري گناباد در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي و 287 كيلومتري مشهد قرار دارد./3
2095/ 6053