۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81863601
T T
۰ نفر
319 دستگاه اتوبوس از زنجان براي جابه جايي زائران به مرز مهران اعزام شد

زنجان - ايرنا - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان گفت: 319 دستگاه اتوبوس با همكاري شركت هاي حمل و نقل اين استان براي جابه جايي زائران به مرز مهران در استان ايلام اعزام شده است.

ايرج دست نشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد اتوبوس از آغاز طرح جابه جايي زائران كربلا كه از يكم آذر جاري آغاز شده است از استان زنجان به مرز مهران اعزام شده است.
وي اظهار كرد: اتوبوس هاي هاي ناوگان حمل و نقل از استان زنجان طي روزهاي گذشته همزمان با بازگشت خيل عظيم زائران به كشور يكسر خالي به مرز مهران اعزام شده اند.
دست نشان ابراز كرد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده اتوبوس هاي اعزام شده به مرز مهران علاوه بر جابه جايي زائران جا به جايي مسافران استان هاي در مسير تردد استان هاي تهران و زنجان را نيز انجام مي دهند.
وي با اشاره به اينكه جابه جايي زائران كربلا به صورت ويژه تا 18 آذر امسال ادامه دارد ابراز كرد: برخي زائران و كاروان ها با توجه به دهه آخر صفر مصادف با رحلت پيامبر اسلام و امام حسن مجتبي (ع) براي انجام عزاداري ها در كربلا و نجف مي مانند كه ناوگان حمل و نقل استان زنجان نيز يك هفته بعد اين زائران را جابه جا مي كند.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان خاطرنشان كرد: با همكاري ساير دستگاه هاي متولي مانند نيروي انتظامي استان زنجان نكات ايمني لازم براي پيشگيري از بروز هر گونه حادثه به رانندگان اتوبوس ها ارائه شده است.
بر اين اساس بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از مرزهاي سه گانه مهران، شلمچه و چذابه براي شركت در آيين اربعين حسيني وارد كشور عراق شده اند كه بر اساس اعلام رئيس ستاد اربعين كشور از اين تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
6085/7320