۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81866903
T T
۰ نفر

حمايت از طراحي صنعتي محصولات دانش‌بنيان

۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81866903
حمايت از طراحي صنعتي محصولات دانش‌بنيان

تهران-ايرنا-طراحي صنعتي و بسته‌بندي داراي جايگاه مهمي در بازاريابي و توسعه بازار محصولات خصوصا در بازارهاي بين‌المللي است از اين رو كريدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنيان معاونت علمي رياست جمهوري در اين زمينه از شركت‌هاي دانش‌بنيان حمايت مي‌كند.

به گزارش گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مقوله طراحي صنعتي و بسته‌بندي با تاثير در كيفيت، عملكرد، ارگونومي، شكل ظاهري، گرافيك و بسته‌بندي محصولات نقش مهمي در جلب رضايت مصرف‌كنندگان و بازاريابي محصول دارد. از همين رو، طراحي صنعتي و بسته‌بندي داراي جايگاه مهمي در بازاريابي و توسعه بازار محصولات خصوصا در بازارهاي بين‌المللي است.
برخي از محصولات و تجهيزات توليد داخل عموما بدليل طراحي صنعتي ضعيف و يا فقدان بسته‌بندي مناسب با وجود مزيت‌هاي فني و قيمتي، در ترغيب مشتريان و رقابت با محصولات خارجي مشابه عملكرد مناسبي ندارند.
در اين راستا كريدور خدمات صادرات محصولات دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در قالب حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان، بخشي از هزينه‌هاي اخذ خدمات طراحي صنعتي شامل مشاوره ساخت، طراحي، طراحي محصول، بسته بندي، قالبسازي و طراحي و ساخت را مورد حمايت قرار مي‌دهد كه استفاده از حمايت‌هاي اين آيين نامه منوط به دارا بودن تاييديه دانش بنيان از طرف معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري است. حداكثر تسهيلات كريدور براي هر شركت داراي تاييديه مجموعا' حدود 500 ميليون ريال است.
**آشنايي شركت هاي دانش بنيان با اهميت طراحي صنعتي
برگزاري سمينارهاي آشنايي با طراحي صنعتي از ديگر خدمات كريدور در اين زمينه است، در اين راستا سمينار آشنايي با طراحي صنعتي محصولات دانش بنيان ششم دي ماه سال جاري برگزار مي‌شود كه هدف از برگزاري اين سمينار آشنايي شركت‌هاي دانش‌بنيان با مفهوم، اهميت و لزوم طراحي صنعتي، فرآيندهاي آن و حمايت‌هاي كريدور صادرات از اين مقوله است.
لازم به ذكر است كه با توجه به حمايت 70 درصدي كريدور از دوره‌ها و سمينارهاي آموزشي مصوب، شركت‌هاي دانش بنيان، براي حضور خود در اين سمينار تنها 30 درصد هزينه آن را پرداخت مي‌كنند.
يكي از اهداف سمينار آشنايي شركت‌هاي دانش‌بنيان با مفهوم، اهميت و لزوم طراحي صنعتي، فرآيندهاي آن و حمايت‌هاي كريدور است.
علمي(1)**1023**1440
۰ نفر