۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81867807
T T
۰ نفر
ايجاد انگيزه و شور انتخاباتي مرهون تلاش رسانه ها است

شاهرود - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب شاهرود گفت: با توجه به برگزاري موفق چندين انتخابات پس از پيروزي انقلاب اسلامي ،ايجاد انگيزه و شور انتخاباتي بيشتر مرهون تلاش رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين رجبي عصر روز يكشنبه در دومين جلسه ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي در سالن جلسات دادسراي اين شهر افزود: در عصر انفجار اطلاعات و درهم شكستن زمان در فضاي مجازي، رسانه ها قبل از شروع انتخابات تا پس از پايان اين امر مهم وظايف سنگيني برعهده دارند.
وي ادامه داد: جهت دهي افكار عمومي و مشاركت عمومي بيش از پيش ،شناسايي افراد متعهد و سازنده، تبادل سازنده با ستاد هاي انتخاباتي ،تبليغات رسانه اي مطابق با قوانين الهي و آموزه هاي ديني برخي از وظايف رسانه ها در برگزاري پرشور انتخابات است.
وي با تقدير از پوشش خبري مناسب اخبار و اطلاع رساني به موقع مطبوعات و رسانه ها درشهرستان شاهرود تاكيد كرد: رسانه ها پس از برگزاري انتخابات نيز براي توسعه سياسي و اجتماعي كمك شاياني خواهند كرد.
وي تصريح كرد : طبق بررسي هاي آماري، شركت كنندگان در انتخابات هرساله افزايش نشان مي دهد كه اين امر مديون تلاش رسانه ها است.
دادستان عمومي و انقلاب شاهرود گفت: دادسراي شاهرود با همكاري پليس فتا و دستگاههاي اجرايي ، واحدي را براي رصد فضاي مجازي ايجاد كرده است.
رجبي افزود: اين واحد با تمام توان تا برگزاري پرشور انتخابات هفتم اسفند ماه 1394 به تلاش شبانه روزي خود ادامه مي دهد.
وي اظهار اميد واري كرد، در انتخبات پيش رو بيشتر از گذشته شاخصه هاي اخلاق و قوانين رعايت شود.
رييس دادگستري شاهرود هم در اين نشست گفت:آموزش سنگ بناي تربيت است كه امروزه آموزش همگاني جامعه بردوش رسانه ها و مطبوعات است.
علي اكبريان افزود: رسانه ها با آموزش همگاني، جامعه پذيري و اجتماعي كردن افراد را توسعه و گسترش مي دهند.
وي با بيان اينكه حضور گسترده ،پر شور و برگزاري انتخابات با نشاط و سالم خار چشم دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است ، تصريح كرد: رسانه ها نقش به سزايي در ايجاد انگيزه و شور انتخاباتي در جامعه ايفا مي كنند.
وي ادامه داد: رسانه ها به دليل دربرگيري و مخاطب زياد ،گستردگي ،وسعت انتشار و سرعت انتشار، نقش موثري در حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي دارند.
رييس دادگستري شاهرود تاكيد كرد: رعايت اخلاق و قانون ازدرخواست هاي دستگاه قضا است تا فضاي آرام برجامعه حاكم باشد.
اكبريان با اشاره به اينكه با پاي بندي به اخلاق و قانون انتخابات سالم و با نشاطي را پشت سر خواهيم گذاشت ، افزود:با دوري از فضاي تخريب ،توهين و افترا با كمك و مشاركت بيشتر رسانه ها در آموزش و تربيت موفق تر گام برخواهيم داشت.
وي اضافه كرد: رسانه ها در حيطه كاري خود و اطلاع رساني با رعايت قانون و اخلاق به شناسايي نامزدها و برنامه هاي آينده آنان به مردم صادقانه تلاش كنند.
وي ادامه داد: دستگاه قضايي هرگز به تشكيل پرونده براي مطبوعات و رسانه ها علاقمند نيست و اميدواست شهرستان شاهرود همانند گذشته با حضور حداكثري مردم در انتخابات پيش رو زبانزد خاص و عام باشد.
معاون سياسي فرماندار شهرستان شاهرود هم در اين جلسه گفت: در قانون انتخابات دو فصل جداگانه براي تبليغات و جرايم و تخلفات احتمالي انتخابات درنظر گرفته شده است.
احمد خرم افزود: اين مهم براي شور و حال انتخاباتي بيشتردر جامعه است و تبليغات خوب و قانونمند اين شور و نشاط را در آحاد مردم افزايش مي دهد.
وي با بيان اينكه مطبوعات و رسانه ها رابط خوب و موثري بين مردم و دولتمردان هستند ،ادامه داد: مسايل انتخابات با سرعت بيشتري از ديگر شهرستان هاي استان سمنان در شاهرود به پيش مي رود.
وي تاكيد كرد: امنيت رواني جامعه را نبايد با افترا و توهين در فضاي انتخاباتي برهم زد كه اين امر موجب اعتراض عمومي مردم خواهد شد.
وي از مطبوعات و رسانه ها خواست در زمان شروع رسمي و قانوني تبليغات انتخاباتي با رعايت قانون ودر چارچوب آن وارد عرصه شوند.
همچنين رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود در اين نشست گفت: خلاء هاي قانوني با رعايت اخلاق و اخلاق مداري قابل جبران است.
جان محمد خوب پور افزود: در رسانه ها ،نشريات و سامانه هاي خبري تاكنون اثري از نشر اكاذيب و بروز جرايم انتخاباتي مشاهده نشده است.
وي با بيان اينكه برخي از سامانه هاي خبري در فضاي مجازي داراي مجوز فعاليت هستند ،ادامه داد:در اين حوزه فضاي بانشاطي در شهرستان شاهرود حكم فرما است.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهرودهم در اين جلسه گفت: نيروي انتظامي با رصد جلسات كانديداهاي احتمالي حضور در انتخابات ،حفظ و امنيت صندوق ها و شعبات اخذ راي و انجام وظايف قانوني اهتمام و آمادگي كامل دارد.
سرهنگ عباس ربيعي افزود : بد اخلاقي رسانه اي شايسته جامعه اسلامي ايراني نيست و تلاش دشمنان براي خدشه دار كردن وحدت و انسجام عمومي جامعه با هوشياري مردم و مسوولان راه به جايي نخواهد برد.
عباسعلي اسماعيلي رييس هيات نظارت شوراي نگهبان شهرستان شاهرود هم در اين جلسه گفت: با آموزه هاي الهي و تاكيد فراوان آنها به رعايت اخلاق همه آشنايي كامل دارندو رعايت موازين شرعي و قانوني در شور و نشاط انتخاباتي موثر است.
رييس پليس فتاي شاهرود نيز در اين نشست گفت: از تعدا 38 كانديداي احتمالي كه فعاليت هاي آنها تاكنون رصد شده است ،تعدا هفت نفر داراي سايت اطلاع رساني در فضاي مجازي هستند.
سرگردمحمود گيلاني افزود: همه روزه شاهد سرعت بسيار زياد انتشار اخبار در فضاي مجازي به صورت لحظه اي، آوبرخط هستيم.
وي ادامه داد: جوانان و نوجوانان براي عضويت در گروه ها ي مجازي با دقت و بررسي بيشتر عمل كنند.
وي تاكيد كرد: روزانه فعاليت بيش از هزار و 400 سايت معاند با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران رصد مي شود كه همكاري بيشتر رسانه ها در اين مهم ضروري است.
وي با اشاره به اينكه تهديد ها عليه ايران اسلامي در فضاي مجازي وبه خصوص فيس بوك دوباره طراحي و شروع شده است ،اضافه كرد: اين فعاليت ها در فضاي مجازي اينترنت از چشم فرزندان هميشه بيدار مردم در پليس دور نيست.
احمد رضواني بخشدارمركزي شهرستان شاهرود هم در اين جلسه گفت: تلاش همه دستگاه هاي اجرايي در راستاي برگزاري انتخاباتي پرشور و بانشاط است.
در اين نشست كه با حضور نمايندگان مطبوعات و رسانه ها محلي ،ملي و جمعي از مسوولان دستگاههاي اجرايي شهرستان شاهرود برگزار شد،حاضران به بحث و تبادل نظر پيرامون شورانتخاباتي و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي پرداختند.
7358/6167