۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۱
کد خبر: 81869625
T T
۰ نفر
اعلام نیازهای فوری جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی

مشهد- ایرنا- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) از كمبود شدید پتو، موكت و محل اسكان برای زائران پیاده به ویژه در مسیر جاده ها خبر داد.

حسین رضایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران در طول مسیرها به شدت نیازمند پتو برای تامین نیاز زائران در جاده ها هستیم.
وی گفت: هم اكنون افزون بر 30 هزار زائر پیاده در طول جاده های خراسان رضوی در حال طی مسیر به سمت مشهد هستند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود: به رغم برپایی 200 ایستگاه صلواتی در طول مسیر، موج ناگهانی سرما و بارندگی هم اكنون مشكلاتی جدی در زمینه امكانات گرمایشی، پتو و فضای اسكان برای زائران ایجاد كرده است.
وی با اشاره به پیش بینی ورود 300 هزار زائر پیاده در ایام پایانی ماه صفر به مشهد ادامه داد: در طول جاده ها ایستگاههای صلواتی برای خدمات رسانی به این جمعیت تجهیز شده اما با توجه به شرایط جوی نیاز به مشاركت بیشتر و گسترده تر مردم است.
رضایی گفت: در مشهد نیز برای اسكان 100 هزار نفر از این جمعیت پیش بینی شده كه تاكنون با مشاركت مردم و دستگاههای دولتی به ویژه آموزش و پرورش فضای اسكان 80 هزار نفر مهیا و به امكانات لازم تجهیز شده است.
وی افزود: در عین حال همچنان با كمبود فضای اسكان 20 هزار زائر پیاده در مشهد مواجهیم ضمن آنكه برای تجهیز این فضاها پتو و موكت مناسب نیاز است.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی از خیران و مردم برای مشاركت در پذیرایی و خدمت به زائران پیاده حرم رضوی دعوت و بیان كرد: مردم می توانند برای اعلام نحوه و نوع كمكهای خود با شماره تلفن 38558010 -051 ستاد اجرایی جمعیت خدمتگزاران تماس گیرند.
پارسال 210 هزار زائر پیاده طی همین ایام به مشهد وارد شدند.
جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی متشكل از جمعی از افراد نیكوكار و گروههای مردمی از حدود 13 سال پیش فعالیت منسجم خود را در حوزه خدمت رسانی به زائران آغاز كرده و به مرور با همراه كردن بخشهای مختلف مردمی و دولتی این فعالیت را گسترش داده است.
1906/1858
۰ نفر